مسئول سازمان بسيج سازندگي سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالي گفت: از 10 هزار پروژه اجرایی مهر ماندگار "محرومیت زدایی" کشور، سهم خراسان شمالی3 میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، دانيال نقويان، مسئول بسيج سازندگي سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالي در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه از 10 هزار پروژه اجرایی مهر ماندگار "محرومیت زدایی" کشور، سهم خراسان شمالی3 میلیارد تومان است، گفت: اغلب این پروژه ها زودبازده، کوچک و عام المنفعه است.

وی افزود: این پروژه ها شامل ساخت مدرسه، مسجد، غسال خانه، مجتمع ورزشی، تعمیر و بازسازی مدارس، ساخت مخازن آب و خانه عالم است.

نقویان اظهارداشت: در این طرح با تمامی دستگاه های مرتبط اعم از آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات، امور روستایی و دانشگاه علوم پزشکی، مرکز بهداشت تفاهمنامه منعقد شده است.

وی مأموریت اصلی بسیج سازندگی در سال 91 را راه اندازی اردوهای جهادی هجرت در بخش حوزه های محلات و مساجد عنوان کرد و افزود: در این حوزه برنامه ابلاغی امسال حدود 2 هزار نفر نیروی بسیجی است که قدم های موثری نیز در این راستا برداشته شده تا بتوانیم گروه های جهادی محلات و مساجد را برای اولین بار در استان فعال کنیم.

مسئول سازمان بسيج سازندگي سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالي با بیان اینکه سهمیه ابلاغی خراسان شمالی در طرح اردوهای جهادی15 روزه، حدود 3 هزار نفر بوده که شامل محلات و مساجد، دانشجویی و ... است، بیان داشت: در راستای کمک به سازندگی، محرومیت زدایی و خدمات رسانی، بسیجیان و جوانان در قالب این طرح به مناطق محروم استان اعزام می شوند.

نقویان افزود: از ابتدای سال تا کنون تعداد یک هزار و 683 نفر اردو دانشجوی بسیجی به مناطق محروم اعزام شدند که در آن مناطق به فعالیت های عمرانی، کشاورزی، آموزشی، فرهنگی، بهداشتی و درمانی، خدمات رسانی و محرومیت زدایی و ... پرداخته اند.

وی اضافه کرد: گروه های جهادی بسیج دانشجویی در نوروز سال 91 نیز با ظرفیت 2 هزار و 901 نفر روز دانشجو و فارغ التحصیل در مناطق محروم شهرستان فاروج و شیروان فعالیت داشتند.

نقویان افزود: فعالیت قشر دانش آموزی در عرصه های مرمت، زیبا سازی و بهسازی مدارس نیز از اول تیر ماه سال جاری شروع و تا پایان تابستان ادامه دارد.

وی اظهارداشت: اردوهای یک روزه حلقه صالحین بسیج نیز از اول تابستان شروع شده که 24هزار نفر خواهر و برادر در حال انجام مأموریت در عرصه های مختلف هستند.

مسئول سازمان بسيج سازندگي سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالي خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تا کنون محلات یکهزار و 200 نفر ، طلاب 250 نفر و سایر اقشار نیز به تناسب در طرح اردوهای جهادی شرکت داشته اند.

نقويان همچنين از تشكيل و راه اندازي ستاد راهبردي، مطالعاتي و هدايت اردوهاي جهادي بسيج سازندگي سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالي در سال جاری در استان خبر داد.

نقويان افزود: با اداره كل مسكن و شهرسازي استان نيز جهت ساخت 4 باب مسجد در شهرستان هاي اسفراين، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان قرار داد بسته شده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.