شبکه جهانی سحر برنامه های ویژه ای برای ایام شهادت امیرالمومنان حضرت علی (ع) و شب های قدر در نظر گرفته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی شبکه جهانی سحر، سیمای انگلیسی، پخش نسخه سينمايي مجموعه تلویزیونی "امام علي(ع)" به كارگرداني داوود ميرباقري را با زیرنویس انگلیسی در سه قسمت 30 دقیقه ای در شب های قدر در نظر گرفته است. این فیلم، داستان زندگي اميرالمومنين علی (ع) را از شروع خلافت تا شهادت آن امام همام روایت می کند و بازیگرانی همچون داريوش ارجمند، محمدرضا شريفي نيا، سيروس گرجستاني، سعيد نيك پور، عنايت بخشي، ويشكا آسايش، انوشيروان ارجمند و عنايت شفيعي به ایفای نقش در آن پرداخته اند.

"دعای جوشن کبیر" و میان برنامه "شهادت امام علی (ع)" نیز از روز 18 ماه مبارک رمضان در ایام شب های قدر و به مناسبت سوگواری شهادت امام علی (ع) هر روز از این سیما پخش می شود.

در برنامه زنده "افق" روز شنبه 21 مرداد ماه مصادف با 22 ماه رمضان به تهیه کنندگی حسین خروجی و "ویژه برنامه ماه رمضان" ارسالی از بیروت هم بخش هایی به مناسبت این ایام در نظر گرفته شده است.

سیمای آذری نیز برای ایام شب های قدر برنامه "منبر" را در 7 قسمت 30 دقیقه ای به تهیه کنندگی حسن سیف الهی و برنامه "مداحی" را در 7 قسمت 10 دقیقه ای در نظر گرفته است.

ویژه برنامه "شهادت حضرت علی (ع)" به تهیه کنندگی احمدرضا کریمی دیگر برنامه سیمای آذری است که به صورت زنده پنجشنبه شب مصادف با شب شهادت مولای متقیان به مدت 60 دقیقه پخش خواهد شد. برنامه تولیدی "ستارگان هدایت" هم روز 21 ماه رمضان به مدت 20 دقیقه از این سیما پخش می شود.

سیمای اردو نیز ویژه برنامه "شهادت امام علی" را به مدت 23 دقیقه برای جمعه 21 ماه رمضان در نظر گرفته است.
همچنین سیمای فرانسوی این شبکه بخش های ویژه ای را به مناسبت این ایام در برنامه های رمضانی خود شامل "ویژه برنامه ماه رمضان" ارسالی از قم و "رمضان" ارسالی از بیروت اختصاص داده است.

در سیمای کردی سحر نیز بخش های ویژه شهادت حضرت علی (ع) در برنامه "ئاسو" چهارشنبه 18 مرداد مصادف با 19 رمضان و برنامه های "خانواده" و "مسابقه قرآنی" پنجشنبه 20 ماه رمضان در نظر گرفته شده است.

سیمای بوسنیایی هم در برنامه "شکوه رمضان" که در ماه مبارک رمضان هر روز از این سیما پخش می شود، بخش هایی را به بزرگداشت شب های پرفیض قدر و شهادت مولای متقیان علی (ع) اختصاص داده است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار