مشاور عالی مدیرعامل و دبیر هیئت مدیره مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان از پیگیری جدی برای ایجاد شهرك تخصصی پتروشیمی در محدوده زیلایی در شهرستان نفت خیز مسجدسلیمان در شمال شرقی استان خوزستان خبر داد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان؛مهندس علی محمد اسدی در این باره گفت: در این ارتباط توسعه زمین مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان از 400 به 600 هكتار برنامه ریزی شده است.

وی افزود: در اجرای طرح احداث پتروشیمی مسجدسلیمان، در خواست افزایش میزان گاز از 2 میلیون متر مكعب به 10 میلیون متر مكعب در روز به شركت ملی گاز ایران ارائه و قرار شد در كمیته تخصصی سوخت بررسی شود.

اسدی با اشاره به این كه فاز نخست این مجتمع تا 3 سال آینده با ظرفیت تولید یك میلیون تن اوره به بهره برداری می رسد، اظهار كرد: در این مرحله برای یك هزار نفر فرصت اشتغال ایجاد خواهد شد.

مشاور عالی مدیرعامل و دبیر هیئت مدیره مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان با بیان این كه هم اكنون در اجرای كارهای مقدماتی طرح 200 نفر مشغول به كار هستند، ادامه داد: با گسترده تر شدن حجم كارها در آینده نزدیك برای یك صد نفر دیگر زمینه اشتغال فراهم می شود.

وی گفت: تلاش براین است تا پایان سال جاری شاهد پیشرفت جمعی 25 درصدی اجرای طرح با بهره گیری از توانمندی های پیمانكاران محلی باشیم.

مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان با اعتبار 4 میلیارد دلار در زمینی به مساحت 400 هكتار در چهار فاز با ظرفیت تولید سالانه 4 میلیون تن اوره در دست احداث است و در زمان راه اندازی كامل برای پنج هزار نفر فرصت شغلی ایجاد می كند.

با احداث این مجتمع، زمینه لازم برای ساخت پنج كارخانه جنبی فرآوری اوره و آمونیاك فراهم می شود كه با احداث این واحدها نیز، دو هزار نفر جذب بازار كار می شوند.

احداث مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان از مصوبات دومین سفر رئیس جمهوری و هیئت دولت به استان خوزستان در سال 1388 است./س
برچسب ها: ایجاد ، شهرک ، پتروشیمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.