نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي در ادامه ديدار‌هايش با مقام‌هاي لبناني، عصر روز دوشنبه با نجيب ميقاتي، نخست‌وزير لبنان ديدار و در خصوص مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه گفتگو كرد.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، سعيد جليلي، دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان در ديدار با نخست‌وزير لبنان با اشاره به مناسبات تاريخي و عميق ايران و لبنان گسترش روابط در زمينه‌هاي مختلف سياسي، فرهنگي و به ويژه اقتصادي را براي منافع دو كشور بسيار مهم دانست و اظهار داشت، با وجود افزايش چشمگير مبادلات طرفين در سال‌هاي اخير همچنان ظرفيت‌هاي بالقوه بسيار زيادي براي همكاري‌هاي اقتصادي در حوزه‌هاي بانكي، صنعتي و كشاورزي وجود دارد.

نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي همچنين با اشاره به عزم دشمنان براي ايجاد و تشديد كانون‌ بحران‌ و ناامني در سوريه به منظور حضور بيشتر خود در منطقه، همكاري كشورهاي منطقه براي جلوگيري از گسترش ناامني را خواستار شد.

وي افزود: رژيم صهيونيستي و حاميان آن كه از پيروزي‌هاي مستمر جبهه مقاومت در دو دهه اخير به ويژه در جريان جنگ‌هاي 22 روزه غزه و 33 روزه لبنان و تشديد روند بيداري اسلامي در منطقه آسيب‌ ديده‌اند، تلاش دارند اين فرصت جديد جهان اسلام را با برافروختن آتش منازعات قومي و طايفه‌اي تبديل به تهديد كنند.

جليلي در اين ديدار بر لزوم هم‌فكري مضاعف براي مواجهه هوشمندانه با اين دسيسه‌ها تاكيد كرد.

در اين ديدار همچنين نخست‌وزير لبنان با استقبال از گسترش مناسبات تهران-بيروت بر عزم دولتش براي تعميق اين روابط به ويژه در عرصه‌هاي اقتصادي تاكيد كرد.

"انتهاي پيام"/س3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار