يك حقوقدان گفت: روز خبرنگار بايد روز تثبيت مسايل حقوقي اهالي خبر و رسانه در فضاي اجتماعي باشد.

غلامرضا عربگري در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، خبرنگاري را رسالتي مهم در حل مسايل اجتماعي، سياسي و اقتصادي دانست و اظهار داشت: كار طاقت فرسا و پيچيده خبر همسان با مشاغل سخت و زيان آوري چون كار در معدن قرار گرفته و خبرنگاران بايد از لحاظ حقوقي امنيت بيشتري نسبت به ساير اقشار جامعه داشته باشند.

اين حقوقدان با بيان اينكه در حوزه حقوق عمومي و تخصصي بايد حقوق خبرنگار در نظر گرفته شود تصريح كرد: امنيت شغلي و مسكن مهمترين دغدغه قشر خبرنگار است كه دولت بايد تمهيدات ويژه اي را در اين زمينه اتخاذ كند.

وي در ادامه به تكليف نهادهاي دولتي در همكاري با خبرنگاران اشاره و تصريح كرد: روابط عمومي ادارات ملزم به همكاري با خبرنگاران هستند و اگر نقد و انتقاد خبرنگاران به نهادهاي مختلف وجود نداشته باشد جامعه رو به فساد و ديكتاتوري خواهد كشيد.

عربگري در ادامه افزود: علاوه بر دولت تلاش براي احياي حقوق خبرنگاران در مجلس و از سوي نمايندگان خانه ملت نيز بايد به صورت جدي پيگيري شود.

وي نگاه منصفانه و نقد دقيق را ضرورت كاري خبرنگاران دانست و تصريح كرد: خبرنگاران نبايد در طرح مسايل جاري جامعه از دايره انصاف و دقت خارج شوند و نگاه تيزبين آنهاست كه مشكلات را برطرف مي‌كند.

عربگري در راستاي حمايت از كار سخت خبرنگاري كه موجب تنش‌هاي كاري بسياري مي‌شود افزود: اين حرفه به دليل سختي و طاقت فرسا بودن بايد مزايايي چون بيمه، وام مسكن و... را به خبرنگاران اختصاص دهد تا امنيت حقوق اجتماعي آنها تامين شود.

 اين حقوقدان خاطر نشان كرد: روز خبرنگار بايد روز تثبيت مسايل حقوقي اهالي خبر و رسانه در فضاي اجتماعي باشد.

"انتهاي پيام"/پ3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار