مدير كل راه و شهرسازي جنوب سيستان و بلوچستان گفت: با اجراي پروژه هاي مهر ماندگار كه نشان خدمات دولت دهم به نقاط دوره افتاده و محروم مي باشد، چهره محور هاي جنوب استان سيستان و بلوچستان تغيير چشمگيري خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان،ايوب كرد در اين رابطه افزود: با اجراي پروژه هاي مهر ماندگار كه نشان خدمات دولت دهم به نقاط دوره افتاده و محروم مي باشد، چهره محور هاي جنوب استان سيستان و بلوچستان تغيير چشمگيري خواهد داشت.

وي ادامه داد: در راستاي پروژه هاي مهر ماندگار در جنوب استان سيستان و بلوچستان 5 پروژه تعريف شده است كه با تامين اعتبار لازم و تكميل اين طرح ها گام مهمي در ايجاد زيرساخت هاي لازم جهت توسعه منطقه برداشته خواهد شد.

وي تصريح كرد: احداث بزرگراه ايرانشهر-بمپور به طول 20 كيلومتر با 60 درصد پيشرفت فيزيكي با هدف روانسازي ترافيك ورودي به ايرانشهر و بمپور و كاهش 100 درصدي تصادفات رخ به رخ، احداث پل بر روي رودخانه ي سرباز كه در مرحله برگزاري مناقصه مي باشد و با قيمانده احداث راه هاي روستايي بالاي 50 خانوار به طول 1830 كيلومتر با اعتباري بالغ بر 300 ميليارد تومان 3 پروژه از پروژه هاي طرح مهر ماندگار مي باشد.

وي اظهار داشت: احداث محور اصلي كنارك-جاسك به طول 165 كيلومتر كه در مرحله ساخت ابنيه فني مي باشد با 7 دستگاه پل كه 3 دستگاه آن در منطقه سركان، بيردف و كهير به بهره برداري رسيده است و پل بنديني در هفته دولت به بهره برداري خواهد رسيد و عمليات احداث بزرگترين پل استان سيستان و بلوچستان به نام رابچ با 25 دهانه 20 متري با پيشرفت 50 درصدي در حال احداث مي باشد و نيز احداث دو پل زر آباد و كاروان در مرحله انتخاب پيمانكار مي باشد از پروژه هاي اساسي در تغيير چهره جنوب شرق كشور بعنوان كريدور محور ترانزيت به حساب خواهد آمد.

وي خاطر نشان ساخت: احداث پل بزرگ پيشين با 11 دهانه 24 متري با 97 درصد پيشرفت فيزيكي كه دسترسي شمال و جنوب استان را به يكديگر تسهيل مي بخشد يكي ديگر از پروژه هاي مهر ماندگار مي باشد كه در صورت تامين اعتبار در هفته دولت به بهره برداري خواهد رسيد./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.