باراک اوباما در پی تیراندازی مرگبار اخیر در ویسکانسین بر کاهش خشونتهای مسلحانه در کشور تاکید کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاریرویترز ؛ باراک اوباما گفت: پیش از هر چیز، ما در انتظار نتیجه تحقیقات جامع در این خصوص ایم. دیروز، من فرصت گفتگو با فرماندار و شهردار و نیز رهبران جامعه سیک ها را در اوک کریک یافتم. همه ما از آنچه که روی داده است غمگین ایم و من و خانواده ام در کنار دیگر مردم کشور با خانواده قربانیان این حادثه ابراز همدردی می کنیم.

اوباما گفت: به باور من، همه ما قبول داریم که این دست رویدادهای دهشتناک و غمبار به شکلی روی می دهد که بر همه ما مسئولیت تلاش برای کاهش آن را ایجاد می کند. عوامل مختلفی در این میان نقش دارند، آنچه که من خواستارش هستم انسجام در میان نیروهای اجرای قانون، رهبران جوامع، رهبران دینی و مقامات منتخب در هر سطحی است تا ببینیم چگونه می توان در این زمینه پیشرفتی حاصل کرد.

رئیس جمهور آمریکا گفت: ما هنوز از انگیزه این فرد در انجام چنین کار دهشتناکی خبر نداریم ولی اگر برخی گزارش های اولیه که قومیت این افراد انگیزه چنین اقدامی است، درست باشد مردم آمریکا بلافاصله چنین دیدگاهی را رد می کنند و من بار دیگر تاکید می کنم که صرف نظر از ظاهر و ریشه افراد، ما در این کشور همه اعضای یک ملت و به دنبال احترام به همدیگر یم.
اوباما افزود: ولی همانطور که گفتم اف بی آی با مقامات محلی در حال همکاری است و آنان همچنان درباره انگیزه این فردند و وقتی نتیجه گیری شد، نه تنها کاخ سفید بلکه مقامات کنگره و محلی نیز حرف هایی برای گفتن خواهند داشت.
برچسب ها: اوباما ، آمریکا ، خشونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار