دولت عراق و منطقه کردستان عراق روز دوشنبه به منظور کاهش تنش ها با خروج نیروهای وابسته به خود از مناطق نزدیک به منطقه مورد مناقشه در امتداد مرز با سوریه موافقت کردند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز ؛ جبار یاور دبیرکل وزارت پیشمرگ های کرد بعد از مذاکرات سه جانبه میان مقاماتی از دولت مرکزی عراق ، منطقه کردستان و مقامات آمریکا گفت: « مقامات منطقه کردستان و دولت مرکزی عراق با خارج کردن استحکامات و نیروهای خود از منطقه زمار نزدیک مرز سوریه به محض حل بحران این کشور به توافق رسیدند.»

اختلافات درباره جنگ در سوریه ، تهدیدی برای تشدید شکاف بین دولت مرکزی عراق و منطقه کردستان بر سر زمین و نفت است.

دولت مرکزی عراق و منطقه کردستان هر کدام به طور جداگانه نیروهایی را در مناطق مرزی با سوریه برای جلوگیری از کشیده شدن دامنه آن به داخل خاک عراق مستقر کرده اند ولی این امر باعث اختلافاتی میان دو طرف ( نیروهای عراق و منطقه کردستان ) شده است.
دولت مرکزی عراق و منطقه کردستان عراق همچنین موافقت کردند کمیته مشترک در آینده بر عملیات دو طرف در منطقه مورد مناقشه نظارت کند.
 
براساس این گزارش ، دولت کردستان عراق در بیانیه ای اعلام کرد نیروهای ارتش عراق و منطقه کردستان به طور مشترک ماموریت حمایت از مرزها بین عراق و سوریه را بر عهده خواهند داشت.
برچسب ها: عراق ، کردستان ، توافق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار