در این شب فرشتگان و روح برای طرح و نقشه مشخص هر امری و هر سرنوشتی نازل می شوند و مقدرات یک ساله مردم از موت و حیات و سعادت و شقاوت و رزق و روزی معین می گردد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، وبلاگ خورشید مکه در آخرین یادداشت خود مطلبی خواندنی درباره شب قدر نوشته است:

 به شبهای مبارک و سراسر نور ، و خیر و برکت و رحمت قـــــــــــــــدر نزدیک می شویم ، شبی که در معنویت و کمال و کاربرد از هزار ماه برتر است . ( لیلة القدر خیر من الف شهر ) شبی که به اندازه ی یک عمر طولانی برکت دارد و عبادت در آن شب معادل سال ها عبادت است . اگر عبادت هزار ماه سازندگی خاص خود را دارد ؛ یک شب قـــــــــــدر به تنهـــــــــــایی همان تأثیر را خواهد داشت .
 در این شب فرشتگان و روح برای طرح و نقشه ی مشخص هر امری و هر سرنوشتی نازل می شوند و مقدرات یک ساله ی مردم از موت و حیات و سعادت و شقاوت و رزق و روزی معین می گردد .
 تعیین مقدرات الهی در شب قدر به وسیله ی فرشتگان ؛ به شایستگی و میزان ایمان و عمل انسان بستگی داشته و تغییر پذیر است .
 آن شب به قدر قدر انسان قدر داده می شود . (مثلا کسی می تواند وارد دانشگاه شود که خود را به قدر معلومات دیپلم رسانده باشد وگرنه به قدر معلومات راهنمایی ، قدر اول دبیرستان را می دهند )
 مقدرات برای انسان وقتی خطرناک است که آدمی زمان تعیین آن را نداند و از طرفی خود انسان در تغییر سرنوشتش نقشی نداشته باشد ، ولی سوره ی قدر نگرانی فوق را کاملا برطرف کرده است ، زیرا اولا زمان آن را به ما خبر داده اند و ثانیاً انسان می تواند به وسیله ی توبه و اطاعت و عبادت و شب زنده داری ، در سرنوشت و مقدرات خود اثر مستقیم بگذارد .
 خداوند چقدر کریم و مهربان است ! یازده ماه پیش تر اعلام می کند : ای مسلمان! خودت را برای شب قدر آماده کن ؛ نامه ی اعمال تو تا لحظات آخر شب قدر پذیرفته می شود ، هوشیار باش ! ماه رجب ، ماه شعبان عباداتی دارد . آنها را خوبی انجام بده و پرونده ات را پر از کارهای خیر کن تا برای قدر آماده شوی .
 وقتی شب های قدر را به عبادت و شب زنده داری می گذرانی و از گناهان اظهار پیشیمانی کرده و از آنها توبه می کنی و با غسل و توبه به درگاه خدا می آیی مقدرات خودت را تغییر داده ای . مثلا اگر قرار بود شرّی برای شما مقدر شود در همان شب فرشتگان مأمور می شوند آن را به خیر و سلامتی برگردانند و خیر و سلامتی را برای شما مقدر کنند . این معنی سلامتی شب قدر است .
 اگر کسی بخواهد قدر را بیابد ، لازم است که تمام شب های فوق را شب زنده داری و عبادت کند و مخفی بودن شب قدر برای این است که مؤمن به طمع دست یابی آن ، به عبادت زیادی موفق شود .
 در روایتی از امام صادق آمده است : (مقدرات انسان در شب نوزدهم تعیین و در شب بیست و یکم تحکیم و در شب بیست و سوم امضاء می شود)
.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار