کارشناس لبناني گفت: سعيد جليلي با سفر به لبنان پيامهاي مهمي به منطقه منتقل مي کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلويزيوني پرس تي وي ؛ علي رزق گفت:سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي و مذاکره کننده ارشد هسته اي ايران براي سفري رسمي به لبنان رفته است. تحولات سوريه و برنامه هسته اي ايران جزء محورهاي اصلي گفتگوهاي مقامات ايران با مقامات لبناني در اين سفر است.

در واقع، هدف از ايجاد تنش در سوريه تضعيف جبهه مقاومت منطقه متشکل از ايران و سوريه و حزب الله است. يکي از پيامهاي اصلي سفر جليلي به بيروت اين است که جبهه مقاومت در منطقه هنوز دست نخورده است و با وجود مشکلاتي که بشار اسد، رئيس جمهور سوريه باآن مواجه است، روابط ايران و حزب الله همچنان به قوت خود باقي است.

علي رزق در ادامه افزود: در اين ميان بايد به تهديدهاي اسرائيل درباره برنامه صلح آميز هسته اي ايران نيز توجه داشت که در ماههاي اخير شدت گرفته است. با اين اوصاف، شايد يکي ديگر از پيامهاي سفر جليلي به منطقه اين است که ايران همچنان در منطقه متحدان بسيار قدرتمندي دارد و اين متحدان ايران در بيخ گوش اسرائيل قرار دارند. منظور از اين متحد، حزب الله است.

 در شرايطي که بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل بر شدت تهديدهايش برضد ايران مي افزايد و اينکه تهديد مي کند به ايران حمله خواهد کرد و براي رسيدن به اهدافش حتي به مقامات آمريکايي نيز فشار وارد مي کند و مي گويد اگر آمريکا برضد ايران وارد عمل نشود، اسرائيل به تنهايي اين کار را انجام خواهد داد، ايران مي خواهد به اسرائيل پيام روشني منتقل کند.

 يکي ديگر از پيامهاي اين سفر آن است که بشار اسد رئيس جمهور سوريه همچنان در منطقه متحدان قوي دارد. قرار است سعيد جليلي در سفر به لبنان با سيد حسن نصرالله، دبيرکل حزب الله نيز ملاقات کند. بنابراين، اين سفر نشان مي دهد که  بشار اسد همچنان در منطقه متحداني دارد.

برچسب ها: جلیلی ، لبنان ، منطقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار