رئیس مرکز رشد واحدهای فناوری فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از حمایت این مرکز از مخترعان دانشگاهی خبر داد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد و به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی ، علی بدیعی اظهار کرد : بر اساس این طرح از اعضاء هیئت علمی ، دانشجویان و کارکنان که دارای طرحهای پژوهشی در مرحله ثبت اختراع هستند در قالب تقبل 70 درصد هزینه های ثبت حمایت می شود .

بدیعی با اشاره به اینکه به همین منظور فلوچارت ثبت اختراع تنظیم و با شرکت مورد نظر نیز عقد قرار داد شده است خاطر نشان کرد: از مدت زمان اجرای این طرح 20 مورد ثبت اختراع به این مرکز ارسال و دو مورد گواهی ثبت اختراع صادر شده است .

وی با بیان اینکه این مرکز از طرحهای پژوهشی و تحقیقاتی فناورانه در زمینه های دارویی و آرایشی بهداشتی حمایت می کند خاطر نشان کرد : در حال حاضر هشت شرکت فرآورده های دارویی و آرایشی بهداشتی زیر پوشش این مرکز فعالیت می کنند.

رئیس مرکز رشد واحدهای فناوری فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه حمایتهای این مرکز در قالب پیش رشد و رشد ارائه می شود تصریح کرد: ارتباط میان فناوری و صنعت ، بازاریابی ، همکاری برای نگارش طرح های توحیه اقتصادی ، کارگاههای آموزشی کسب و کار ، آموزش و اطلاع رسانی ، ثبت اختراع ، اعطای تسهیلات مالی مناسب از طریق صندوق غیر دولتی سلامت ثامن از جمله خدماتی است که به شرکتهای زیر پوشش این مرکز ارائه می شود .

بدیعی همچنین از برنامه ریزی برای راه اندازی کارگاه نیمه صنعتی در این مرکز خبر داد و اظهار کرد : در این کارگاه فراورده های تولیدی را بر اساس شرایط استاندارد بهینه و نیاز صنعت در محیط نیمه صنعتی تولید و پس از طی مراحل صنعتی محصول ، وارد بازار می شود.

وی با تاکید بر از اجرای طرح تشکیل شرکتهای تعاونی دانش بنیان در دانشکده های زیر پوشش دانشگاه گفت : در این شرکتها با ارتباط تنگاتنگ با مرکز رشد فرآورده های دارویی از ایده ها و طرحهای تحقیقاتی که در تولید و توسعه علم کاربرد دارد در مواردی از جمله بازار یابی ، تجازی سازی ، تولید و حمایتهای فنی حمایت می شود تا بتواند محصول را در مقیاس کمتر تولید و برای رقابت در بازار به نتیجه برسد 

رئیس مرکز رشد واحدهای فناوری فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه فراخوان ایجاد شرکتهای تعاونی دانش بنیان به دانشکده ها ارسال شده است خاطر نشان کرد : یکی از مزایای این طرح این است که اعضاء هیئت علمی تمام وقت هم می توانند در این شرکتها وارد شوند و تا کنون مقدمات راه اندازی در چند دانشکده آغاز شده و در دیگر واحدها نیز راه اندازی می شود .

یاد آوری می شود: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با فعالیتهای مرکز رشد واحدهای فناوری فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد می توانند به پایگاه اطلاع رسانی این مرکز به نشانی http://incubator.mums.ac.ir/مراجعه کنند./س  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.