عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: مسئولیت خبرنگاران در مقابله هوشمندانه با ترفندها و توطئه‌های خبری و تبلیغاتی رسانه های استکباری بسیار حساس و تعیین کننده است.

عشرت شایق در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به مناسبت روز خبرنگار اين حرفه را یک تعهد نامید و اظهار داشت: صداقت و شجاعت از مهمترین ویژگی های یک خبرنگار است و در هیچ شرایطی نباید این خصایص را از دست داد.

وی ایجاد فضای مناسب برای فعالیت های مطبوعاتی و خبری در کشور را از راههای موثر برای مقابله با اشاعه اخبار مغرضانه و شایعات دانست و افزود: با استفاده صحیح از این ابزارها بسیاری از اهداف دشمنان در جنگ نرم خنثی و زمینه برای سازندگی و تحقق اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی فراهم می شود.

این کارشناس مسائل فرهنگی به سوء استفاده قدرت‌های سلطه گر از رسانه ها برای پیشبرد اهداف استعماری خود اشاره کرد و تصريح کرد: امروزه بسیاری از اطلاعات و اخبار در گوشه و کنار دنیا به سفارش دستگاههاى اطلاعاتی در جهت حفظ منافع آمریکا و همپياله‌گی‌هایش تهیه و منتشر مى‌شود.

شایق اظهار داشت: در مورد ایران نیز بخش عظیمی از تبلیغات دشمنان در پوشش خبر انجام می‌شود و بسیاری از خبرگزاری‌ها و مراکز تولید و اشاعه خبر وابسته به قدرت ها با زیر پا گذاشتن مسئولیت وجدانی خود، اخبار یکسویه را در جهت مقاصد و مطامع استکبار تهیه و همراه با تحلیل و تفسیر مغرضانه ارائه می‌دهند.

وی بر نقش خبرنگاران در انعکاس واقعیت‌ها و بیان نقاط ضعف و قدرت تاکید کرد و گفت: شرایط داخلی و بین المللی ایجاب می‌کند که همه صاحب فکر و اندیشه از جمله خبرنگاران متعهد براى پویایی نظام و پیشرفت کشور بیش از پیش تلاش نمایند و البته مسئولین نیز در تمامی رده‌ها باید از این همراهی استقبال کرده و آن را یک فرصت طلایی بدانند.

نماینده دوره هفتم مجلس در خاتمه با تاکيد بر تربیت جوانانی که استعداد خبرنگاری دارند، خاطر‌نشان کرد: باید مراکز آموزش عالی بیش از ظرفیت های موجود به رشته خبرنگاری و روزنامه نگاری اهمیت داده و برای پرورش نخبگان در این رشته ها ظرفیت سازی کنند.


"انتهاي پيام"/س3

برچسب ها: شایق ، خبرنگار ، تبریک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار