چهار نمایشنامه از استان چهارمحال و بختیاری برای تولید و رقابت بر سر حضور در همایش منطقه ای جشنواره تئاتر ماه انتخاب شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری ، محمد رضا سمیع - مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: پس از پایان ارزیابی متون نهمین جشنواره سراسری تئاتر ماه به تشخیص كارشناسان مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری چهار نمایشنامه از استان چهارمحال و بختیاری برای تولید و رقابت بر سر حضور در همایش منطقه ای جشنواره تئاتر ماه انتخاب شدند.

وی افزود: جشنواره تئاتر ماه امسال به شكل متفاوتی اجرا خواهد شد و هر استان به تشخیص كارشناس تئاتر خود چند متن از آثار هنرمندان را كه ویژگی های شركت در جشنواره را دارد انتخاب و به دبیرخانه جشنواره ارسال نماید.

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری اظهارداشت : پس از تمرین گروه ها و آماده سازی گروه یك كارشناس از سوی مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری مركز جهت نظارت بر شكل گیری كار نمایش و برطرف كردن مشكلات نمایش های شهرستان ها به هر استان فرستاده می شود، كه برای استان چهارمحال و بختیاری شكر خدا گودرزی از مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری مركز میهمان استان چهارمحال و بختیاری می باشد.

سمیع ادامه داد: نمایش های «طبقه هفتم یك ساختمان متروكه» به نویسندگی و كارگردانی رضا ولی پوردهكردی ،«آتیه» به نویسندگی صادق فاضلی و كارگردانی علیرضا شاهرخی و «غروب غریبان» به نویسندگی ناصر حبیبیان و كارگردانی محمد حیدری در بخش نمایش صحنه ای بزرگسالان و همچنین نمایش «نوبت چهار» به نویسندگی زنده یاد علی اخگر و كارگردانی اكبر دانیالی در بخش كودك و نوجوان جشنواره پذیرفته شده است .

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان كرد: از بین 10 اثر ارسالی به حوزه هنری استان چهارمحال و بختیاری، چهار نمایش نامه برای تولید و رقابت بر سر حضور در همایش منطقه ای جشنواره تئاتر ماه پذیرفته شد .

گفتنی است، پس از تولید متون نمایشی به تشخیص كارشناسان مربوطه دو نمایش در بخش بزرگسال، دو نمایش در بخش خیابانی و یك نمایش در بخش كودك و نوجوان از هر استان برای همایش منطقه ای كه در 5 منطقه كشور برگزار خواهد شد انتخاب می شوند.

لازم به ذكر است، استان چهار محال و بختیاری در كنار استان های اصفهان، قزوین، مركزی، گیلان، یزد و سمنان در منطقه ی 2 همایش های منطقه ای تئاتر ماه حضور دارد كه از تاریخ 20 تا 23 شهریور ماه با میزبانی شهر اصفهان برگزار خواهد شد./م
برچسب ها: نمایشنامه ، همایش ، تئاتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.