با پایان مرحله مقدماتی بسکتبال بانوان المپیک تیمهای فرانسه و آمریکا صدرنشینان دو گروه بدون باخت به مرحله بعد رفتند و تیم چین نیز با تنها دو باخت مقابل آمریکا و ترکیه در گروه خود سوم شد.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران؛ در روز آخر مرحله مقدماتی بسکتبال بانوان المپیک تیم فرانسه صدرنشینی خود را با برد 65 بر 54 مقابل روسیه تثبیت کرد و بدون هیچ شکستی به مرحله بعد رفت. فرانسوی ها از کوارتر دوم در حالی که روسیه بازی را در دست گرفته بود، همه چیز را به نفع خود تغییر داده و در نیمه دوم به طور کامل بر بازی تسلط داشتند.

عملکرد دفاعی دختران فرانسوی به شکلی بود که تیم روسیه تنها 19 پرتاب موفق از 61 اقدام خود داشت.

در سوی دیگر هم تیم آمریکا سی و هشتمین پیروزی پیاپی خود در بازیهای المپیک را با نتیجه 114 بر 66 مقابل چین به دست آورد. آمریکایی ها با رکورد بیشترین امتیاز خود در سال 1992 مساوی شدند.  چینی ها با این نتیجه در مرحله یک چهارم نهایی مقابل استرالیا قرار می گیرند.

تیم چک با پیروزی 82 بر 47 مقابل آنگولا به عنوان آخرین تیم گروه اول به مرحله بعد صعود کرد. دختران چک که پیش از بازیها به عنوان شانس مدال در نظر گرفته می شدند عملکرد در حد انتظاری نداشته و در مرحله بعد کار سختی مقابل صدرنشین گروه دوم فرانسه خواهند داشت.

تیم استرالیا با پیروزی 72 بر 63 مقابل کانادا جایگاه دوم گروه ب را به خود اختصاص داد. تیم ترکیه که تنها یک باخت مقابل آمریکا داشته با برد 72 بر 63 مقابل ترکیه به عنوان تیم دوم گروه به مرحله بعد رفت  و تیم بریتانیا هم آخرین شانس برای پیروزی را با شکست 78 بر 66 مقابل برزیل از دست داد و در رده آخر گروه ب جای گرفت.

با این نتایج فردا در مرحله یک چهارم نهایی تیم آمریکا با کانادا، ترکیه با روسیه، چین با استرالیا و چک با فرانسه روبرو می شوند.

تیمهای برزیل ، بریتانیا، کرواسی و آنگولا نیز ناکامان این دوره بودند که باید برای رده بندی نهم تا دوازدهم با هم رقابت کنند./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار