رییس جهاددانشگاهی خراسان شمالی از راه اندازی خط تولید نیمه صنعتی در استان در حوزه مرکز رشد واحدهای فناور این نهاد خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  بجنورد، به نقل ستاد خبری سالروز تاسیس جهاددانشگاهی، دکتر رضا شاهین فر در این خصوص اظهار داشت: برنامه راه اندازی خط تولید نیمه صنعتی تولیدات و محصولات واحدهای فناور در حوزه های مختلف که به تازگی آغاز شده با هدف توانمندسازی صاحبان ایده برای ورود توانمندانه به عرصه بازار رقابتی است.

وی پایلوت تولید مدارات الکترونیک، گردآوری خط نهایی چاپ و بسته بندی تجهیزات و پایلوت تولید مواد شیمیایی را از جمله فرآیندهای در دست اقدام در این زمینه دانست.

وی خاطرنشان کرد:از جمله مشکلات اصلی صاحبان ایده و واحدهای فناور، بازاریابی محصولات و تولیدات آنهاست که مرکز رشد واحدهای فناور جهاددانشگاهی با ارایه مشاوره به جامعه هدف خود در زمینه های مختلف آنها را با مباحث بازار آشنا می سازد.

دکتر شاهین فر افزود: راه اندازی خط تولید نیمه صنعتی نیز که بستری برای راستی آزمایی و آزمون و خطای واحدهای فناور است از گامهای موثر برای ورود و حضور توانمند آنها به بازار است.

وی با بیان اینکه مرکز رشد واحدهای فناور حمایت کننده ایده های خام تا حد تجاری سازی و عرضه آنها به بازار است، گفت: در حال حاضر 34 واحد فناور تحت پوشش مرکز رشد واحدهای فناور جهاددانشگاهی خراسان شمالی قرار دارد و از این تعداد حدود 10 شرکت به مرحله تجاری سازی رسیده و خدمات آنها در دسترس شهروندان قرار گرفته است.

رییس مرکز رشد واحدهای فناور جهاددانشگاهی بجنورد، دزدگیر ماهواره ای خودرو، تهیه سنگهای مصنوعی از ضایعات سنگ مرمر، دستگاه خم و برش میلگرد ویژه پیمانکاران آرماتوربندی و تولید دستگاه کنترل پرده کرکره اتومات را از جمله محصولات تجاری سازی شده ذکر کرد.

شاهین فر گفت: جهاددانشگاهی از جمله نهادهایی است که با وجود علمی بودن با بازار آشنایی کافی دارد و برنامه های آن با تفکر اقتصادی و در جهت تولید علم و ثروت انجام می شود.

وی گفت: اصولا جهاددانشگاهی نقش خطیر تجاری سازی و کاربردی سازی پروژه های نظری و دانشگاهی را بر عهده دارد که طی فعالیت این نهاد مقدس شاهد دستاوردهای ملی و بین المللی آن از جمله سلولهای بنیادی، فرستنده های رادیویی، دکلهای نفتی و برخی علوم تجربی و نظری و مهندسی در حوزه های مختلف بوده ایم که در راستای تحقق اهداف نظام خوش درخشیده است.

وی افزود:در دهه چهارم انقلاب، به فرموده مقام معظم رهبری در عرصه "اقتصاد مقاومتی" به سر می بریم که ورود جهاددانشگاهی جهت تاسیس مراکز رشد واحدهای فناور و پارکهای علم و فناوری به عنوان سازمانها و نهادهای پیش رو در این زمینه گامی در جهت موفقیت در این عرصه است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.