عضو کميسيون قضايي مجلس گفت: قوه قضائيه بايد به طور جدي مساله اجراي حكم فائزه هاشمي را مورد رسيدگي و پيگيري خود قرار دهد.

ابوالفضل ابوترابي در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به خروج فائزه هاشمي از کشور، اظهار داشت: کليه محکومان و مجرمين مي‌توانند با گذاشتن وثيقه از کشور خارج و فائزه هاشمي نيز از اين اصل مستثني نيست.

اين حقوقدان ادامه داد:‌ متهم با وجود وثيقه‌اي که در دادگاه دارد مي‌تواند از کشور خارج و در زمان اجراي حکم بايد در دادگاه حاضر شود که در غير اين صورت وثيقه‌اش به اجرا گذاشته مي‌شود.

وي در واکنش به اظهارات وکيل فائزه هاشمي مبني بر اينکه علت زنداني نشدن وي کمبود زندان خالي است تصريح کرد: چنين بياناتي اصلا صحت ندارد لذا اگر به اين شکل بود براي هيچ متهمي نبايد زندان خالي وجود داشته باشد.

ابوترابي با بيان اينکه چرا با گذشت طي يک سال از صدور حکم فائزه هاشمي وي همچنان اين حکم اجرا نشده است، افزود: دستگاه قضايي بايد نسبت به احکام صادر شده برخي از افراد مانند فائزه هاشمي پيگيري و رسيدگي دو چندان را داشته باشد.

اين وکيل پايه يک دادگستري به فرمايشات مقام معظم رهبري که فرمودند اگر ملت به دستگاه قضايي ديد شجاعت و اقتدار داشته باشد جامعه اصلاح مي‌شود اشاره و خاطر نشان کرد:‌ دستگاه قضا همانطور که مقتدرانه پرونده فساد بزرگ مالي را مورد پيگيري قرار داد بايد درباره همه متهماني که احكام آنها صادر شده با جديت برخورد کند.

"انتهاي پيام"/پ3
برچسب ها: دستگاه ، قضا ، فائزه ، هاشمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار