به منظور جلوگيري و مبارزه با قاچاق فرآورده‌هاي دارويي، بهداشتي، آرايشي و مكمل‌ها، توزيع و فروش اين فرآورده‌ها شامل مكمل‌هاي رژيمي، دارويي و غذايي در محلي غير از داروخانه‌ها ممنوع است و با عرضه‌كنندگان اين محصولات به صورت قانوني برخورد مي‌شود.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان
، دكتر بهزاد شريف‌مخمل‌زاده، معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي جندي‌شاپور اهواز با اعلام اين خبر گفت: استفاده از مكمل‌هاي تقلبي و قاچاق توسط شهروندان و به ويژه جوانان سلامت آنها را تهديد مي‌كند و مصرف بي‌رويه و خودسرانه اين محصولات  باعث ايجاد عارضه‌هاي خطرناك و جبران‌ناپذير در مصرف‌كنندگان مي‌شود.

 وي افزود: بر اساس قانون و مقررات امور پزشكي و دارويي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، مكمل‌هاي رژيمي، دارويي و غذايي، دارو محسوب مي‌شوند و به همين دليل تنها بايد در داروخانه‌ها عرضه شوند.

 شريف‌مخمل‌زاده تصريح كرد: با عرضه‌كنندگان مكمل‌هاي رژيمي، دارويي و غذايي در محلي غير از داروخانه‌ها، مانند فروشگاه‌هاي مواد غذايي، سوپرماركت‌ها، عطاري‌ها، آرايشگاه‌هاي زنانه و مردانه و باشگاه‌هاي بدن‌سازي برخورد قانوني مي‌شود.

 وي تاكيد كرد: براي جلوگيري از فروش اين محصولات در محلي غير از داروخانه‌ها، بازرسي‌هاي ويژه در قالب گشت‌هاي مشترك متشكل از نمايندگان سازمان تعزيرات حكومتي، پليس اماكن عمومي ناجا و شوراي اصناف از سطح استان خوزستان در حال انجام است./س
برچسب ها: مکمل ، داروخانه ، ممنوع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.