سرپرست اداره‌كل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مركزی گفت: سومین جشنواره انگور شهریورماه سال‌جاری در جوار امامزاده احمد (ع) روستای هزاوه اراك برگزار می شود.

رضوانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک افزود: روش‌های تهیه فرآورده‌های خوراكی از انگور، اجرای موسیقی محلی، بازی‌های بومی استان مركزی، تجلیل از تولیدكنندگان برتر انگور و نمایشگاهی از محصولات كشاورزی و لبنی از برنامه‌های این جشنواره است.

وی ادامه داد:این جشنواره با هدف ایجاد روحیه مضاعف در بین روستاییان منطقه، معرفی جاذبه های طبیعی، فرهنگی و اقتصادی روستای هزاوه، افزایش تولید و كیفیت و معرفی محصولات كشاورزی اراك برگزار می شود.

سرپرست اداره‌كل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مركزی یادآور شد: روستای هزاوه زادگاه قهرمانانی چون امیركبیر، میرزا بزرگ قائم مقام و میرزا ابوالقاسم قائم مقام بوده است و به منظور معرفی جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و اقتصادی آن تورهای یكروزه گردشگری در كنار جشن مذكور پیش بینی شده است.

رضوانی، با بیان این كه روستای هزاوه در 17 كیلومتری غرب اراك از قطب‌های مهم تولید انگور و مشتقات آن است، اظهار داشت: این منطقه با توجه به جاذبه‌های گردشگری مذهبی، فرهنگی و اقتصادی به عنوان یكی از مناطق مهم نمونه گردشگری روستایی استان مطرح است.

وی تصریح كرد: انگور، كشمش، شیره و سایر فرآورده‌های تولیدی این محصول به عنوان سوغات برجسته استان مركزی در این جشنواره به بازدیدكنندگان عرضه می‌شود./س
برچسب ها: جشن انگور ، هزاوه ، اراک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.