استاد دانشگاه و متخصص ژنتیک در اردبیل گفت: مرکز درمان ناباروری قفقاز زیر نظر جهاد دانشگاهی اردبیل یکی از مراکز مجهز و فعال در حوزه درمان ناباروری است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل  سعید حسینی افزود: ژنتیک و علوم زیر شاخه آن به رغم عمر کوتاه توانسته بستر توسعه و پیشرفت حقیقی را فراهم آورد به طوری که امروز با تکیه بر حوزه ژنتیک پیشرفت‌های روزافزون را در کاربردی کردن بسیاری از مبانی پیشرفت شاهد هستیم.

وی گفت: این علم در کشور ما پیشرفته است و دانشجویان متعددی نیز در این رشته مشغول فعالیت بوده و صاحب تجربه شدند.

حسینی افزود: ما امروز در این حوزه بی‌نیاز از واردات خارجی هستیم چرا که توانسته‌ایم با تکیه بر متخصصان و اندیشمندان فرهیخته در زمینه‌های مختلف به رشد و بالندگی واقعی برسیم.

این استاد دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود به تحقیقات متعدد در حوزه ژنتیک بالینی، ناباروری، نازایی و سقط های مکرر اشاره کرد و گفت: دامنه کاربردی کردن علم ژنتیک دامنه وسیع و گسترده است به طوری که امروز در قالب سلول‌درمانی و ژن‌درمانی بسیاری از اختلال‌ها قابل درمان و برطرف شدن است.

این متخصص ژنتیک دامنه فعالیت مرکز درمان ناباروری را از نظر امکانات، دیدگاه علمی و خدمات‌رسانی بسیار بالا اعلام کرد و افزود: هرچند به اهداف ارتقای سطح سلامت و خدمات دست یافته‌ایم اما همچنان راه پر فراز و نشیبی را پیش رو داریم تا در این جبهه بتوانیم موفق عمل کنیم./س 

برچسب ها: اردبیل ، مرکز ، درمان ، ناباروری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.