مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: منطقه شکار ممنوع کلاته خوروبیابانک به دلیل داشتن گونه های مختلف گیاهی و جانوری یکی از مناطق ویژه در استان اصفهان شناخته شده است.

 منصور شیشه فروش در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان با اشاره به این موضوع افزود: این منطقه 136 هزار هکتار وسعت دارد که در آن گونه های ویژه گیاهی و جانوری نگه داری می شود.

وی تصریح کرد: از جمله گونه های جانوری که در این منطقه نادر می باشد شامل خواستگاه یوزپلنگ ایرانی، کل، بز، گربه شنی و همچنین پرندگانی مانند زاغ بور و هوبره و از جمله جانورانی که در این منطقه مشاهده شده است کاراکال و جبیر می باشد.

شیشه فروش گفت: در جلسه مدیریت بحران شهرستان پیگیری شد که با همکاری فرمانداری و اداره کل محیط زیست مراحل طی کردن قانونی تبدیل منطقه شکار ممنوع به منطقه حفاظت شده با توجه به گونه های محلی که در این جا وجود دارد اقدام شود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته سال گذشته ستاد بحران به این شهرستان گفت: یک دستگاه خودروی امدادی برای نظارت و گشت زنی در مناطق شکار ممنوع تحویل محیط زیست شده و نیز 25 چشمه و آبشخور به منظور تامین آب گونه های مختلف جانوری احداث شده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.