معاون اداره کل راه و شهرسازی مازندران گفت: ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه راه‌ها اثرات نامتعارفی دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران نجفی افزود : اراضی مجاور حریم راه‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که این امر عاملی شده تا ساخت و سازهایی در این اراضی بدون مجوز از مراکز ذیربط به صورت غیرمجاز صورت پذیرد.

این مسئول ادامه داد: از طرفی به دلیل رشد فزاینده ترافیک و تولید خودرو، محورهای استان نیاز اساسی به ارتقا، توسعه و تعریض داشته که این پدیده ناموزون و نامتعارف اثرات بسیار سویی را در سطح محورها ایجاد کرده است.

نجفی به برنامه‌های اجرایی مستمر این اداره کل درمورد عملیات راهداری اشاره کرد و بیان کرد: پاک‌سازی و زیبا سازی حریم راه‌ها، شستشو و ترمیم تابلوها و علائم، منظر آرایی و زیباسازی مبلمان جاده‌ای، شانه‌سازی، لکه گیری رویه راه، تخلیه قنوها، برم‌ها، بارمرده گالری‌ها و سردهانه تونل‌ها، شانه‌سازی، حذف اختلاف سطح، ریزش برداری و ساماندهی حریم از جمله عملیات و برنامه‌های اصلی عملیات راهداری بوده که به طور مستمر در حال اجرا است.

این مسئول در پایان اجرای عملیات راهداری را بسیار حیاتی و مهم برشمرد و افزود: امیدواریم با تلاش و کوشش مضاعف راهداران و رعایت کلیه قوانین و مقررات توسط کاربران جاده‌ای، محورهای ایمن و روان در سطح محورهای ارتباطی این استان ولایت‌مدار داشته باشیم./س

برچسب ها: ساخت ، ساز ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.