امام جمعه برازجان گفت: رفتار شایسته مدیران منجر به پاکی و سلامت جامعه می‌شود و مدیران باید با رفتار شایسته خویش زمینه اصلاح جامعه را فراهم آورند.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، حجت‌الاسلام حسن مصلح در جمع مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان دشتستان اظهار داشت: اصلاح جامعه به اصلاح مدیران و کارگزاران آن جامعه وابسته است و سلامت جامعه به سلامت عالمان و عابدان که خواص جامعه هستند بستگی دارد.

وی با اشاره به برخی احادیث دین مبین اسلام افزود: در برخی احادیث و روایات اسلامی آمده که مردم به امیرانشان نزدیک‌ترند و این مسئله به معنای الگوپذیری مردم از مدیران و مسئولان جامعه است.

مصلح خاطرنشان کرد: اگر مسئولان جامعه‌ای اخلاق اسلامی را رعایت نکنند نمی‌توانند مردم را به آن امر کنند و در این زمینه پیشگام باشند و آن جامعه به انحطات کشیده می‌شود.

امام جمعه برازجان بیان داشت: سازندگی جامعه از اهداف والای اولیای دین است و ما امروز باید از تمامی فرصت‌ها برای تحقق این هدف بهره‌ بریم و ماه مبارک رمضان که در حال سپری کردن آن هستیم فرصتی مناسب برای تحقق این هدف ارزشی در جامعه است.

مصلح ادامه داد: پاسخ نیک به بدی‌ها، اعراض از لغو و بیهودگی، تواضع و برخورد شایسته، کظم غیظ و بردباری از ویژگی‌هایی است که مدیران در جامعه اسلامی باید به آن توجه داشته باشند.

وی یادآور شد: یک مدیر مسلمان با رفتار شایسته خویش می‌تواند زمینه‌ساز اصلاح رفتار جاهلان در جامعه شود و معضلات و اشکالات اجتماعی را از آن جامعه بزداید.

مصلح تاکید کرد: باید قدر تک تک لحظه‌ها و ثانیه‌های عمرمان را بدانیم و از کارهای باطل و بیهوده که منفعت و فایده‌ای برای ما ندارد خودداری کنیم.

وی با اشاره بر ضرورت سعه صدر برای مدیران جامعه اسلامی افزود: تواضع و فروتنی باید در رفتار مدیران جامعه اسلامی موج بزند و علاوه بر افراد شایسته جامعه باید با افراد جاهل نیز با تواضع و احترام برخورد کنیم.

امام جمعه برازجان متذکر شد: کظم غیظ و فرو بردن خشم از ویژگی‌های بارز پیامبر اکرم و ائمه اطهار (ع) است و ما که پیروان ایشان هستیم باید در ماه مبارک رمضان و تمام ایام سال برای رسیدن به این ویژگی تلاش کنیم.

وی افراط و تفریط را از معضلات جامعه دانست و افزود: اعتدال یکی از ضروریات جامعه اسلامی است و در شرایطی که در هجمه گسترده دشمنان نظام اسلامی هستیم توجه به این مهم در جامعه از اهمیتی بالا برخوردار است./ج1

برچسب ها: بوشهر ، مسلمان ، برازجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.