مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد گفت:غرب به دنبال تغییر رفتار ما نیست بلکه به دنبال تغییر نگرش های ما می باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی موسسه خدمات مشاوره ای،جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی، دکتر علی اکبر عصارنیا در چهارمین جلسه آموزشی ویژه پرسنل این موسسه با بیان این مطلب افزود: تاکید غرب بر تغییر نگرش های ماست زیرا اکثر انتخاب های انسان بر اساس نگرش اتفاق می افتد.

وی اظهار داشت: تفکر غرب این است که افراد باید در دهکده جهانی زندگی کنند و در این صورت پس از گذشت چند سال معرفت ها خود به خود تغییر می کند.

دکتر عصارنیا با اشاره به اینکه متولیان فرهنگی برای تاثیرگذاری بر مخاطب می توانند از مدل 7 مرحله ای یا اثرگذاری مناسب استفاده کنند، ادامه داد: طبق این مدل برای اثرگذاری بر مخاطب از سه حیطه دانش، نگرش و رفتار استفاده می شود.

وی با بیان مراحل مدل 7 مرحله ای تصریح کرد: بر این اساس، برای تبدیل شدن به مدل فرهنگی تاثیر گذار باید از7 مرحله شبکه مسائل، اهداف عملیاتی، هندسه موضوعی و مهندسی پیام، تناسب قالب با محتوا، برنامه ریزی، اجرا استفاده کرد.

عصارنیا تاکید کرد: مولفه نگرش دارای اهمیت زیادی است زیرا سبک زندگی به دنبال تغییر معرفت انسان ها نیست بلکه به دنبال حفظ آنهاست.

مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد با تقدیر از فعالیت های موسسه در حوزه خانواده گفت: موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس با بهره گیری از نیروهای مستعد در حوزه خانواده محتوای زیادی تولید کرده است.

دکترعصارنیا با انتقاد از بسیاری برنامه های فرهنگی سطح کشور خاطرنشان کرد: بزرگترین مشکل در برنامه های فرهنگی این است که متولیان نمی دانند که برنامه هایشان چه هدفی دارد./س

برچسب ها: غرب ، رفتار ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.