رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: برای استخرهای دو منظوره کشاورزی و پرورش ماهی تسهیلات پرداخت می شود.

 

محمدیان درگفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ،گفت: براساس تفاهم نامه انجام شده با سازمان آب منطقه ای آذربایجان شرقی و سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی مجوز چاه به استخرهای دو منظوره کشاورزی، پرورش ماهی بدون هیچ محدودیتی صادر می شود.

وی، گفت: این شهرستان به جهت موقعیت خاص آب و هوایی و استعداد منطقه می تواند به یکی از قطبهای تولید و پرورش ماهی تبدیل شود.

دبیر ستاد توسعه کشاورزی استان آذربایجان شرقی همچنین از ساخت دو سد معیشتی جدید با مشارکت جهاد کشاورزی استان در روستاهای این شهرستان خبر داد.

وی، گفت: با توافق انجام شده در ستاد توسعه کشاورزی شهرستان در صورت مشارکت پنجاه درصدی کشاورزان برای ایجاد سد معیشتی و توسعه پایاب آنها پنجاه درصد این طرح ها را بصورت رایگان از محل اعتبارات جهاد کشاورزی پرداخت می شود.

این مقام مسئول همچنین، بااشاره به استعداد شهرستان اهر در تولید گوشت سفید گفت: با وجود محدودیت در اعطای مجوز تأسیس مرغداری در سطح استان استثنائاٌ این شهرستان به جهت نیاز به توسعه مرغداریهای گوشتی و تخمی مجوز تأسیس برای ایجاد مرغداری های صنعتی و تسهیلات لازم پرداخت می شود که امیدواریم این امر موجب رونق اشتغال و جذب جمعی از فارغ التحصیلان کشاورزی در طرح های کشاورزی منطقه باشد.

وی، در خصوص توسعه پایاب سد ستارخان نیز گفت: علیرغم تلاش انجام شده در توسعه پایاب سد ستارخان در سال گذشته و لحاظ اعتباری به مبلغ 5 میلیارد ريال متأسفانه این اعتبار در سال گذشته اختصاص نیافت که امیدواریم در سال جاری این امر محقق شود تا بتوانیم دراین زمینه گامهای عملی برداریم./س

برچسب ها: پرداخت ، تسهیلات ، اسخر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.