دهها فرد مسلح بر اثر وقوع انفجار مهيب در انبار سلاح و مهمات مورد استفاده گروههاي تروريستي مسلح در حمص کشته و زخمي شدند و درگيري بين نيروهاي ارتش سوريه و افراد مسلح در قصير، حماه و درعا نيز به کشته و زخمي شدن شمار ديگري از آنان منجر شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه، يک انبار سلاح مورد استفاده گروههاي تروريستي مسلح در جوره الشياح در حمص حاوي بمب و مهمات منفجر شد که به کشته و زخمي شدن دهها تروريست منجر شد و به ساختمانهاي مجاور نيز خساراتي وارد شد.

يکي از نيروهاي ارتش سوريه در اين خصوص گفت: انفجار بسيار مهيب بود و زبانه هاي آتش تا صد متري به هوا برخاسته بود. قطعا دهها تروريست جنايتکار در اين انفجار کشته شدند. صداي اين انفجار تا دو کيلومتري به گوش رسيد.

در شهر القصير نيز نيروهاي دولتي با گروههاي مسلح تروريست که در تلاش بودند به نيروهاي حفظ امنيت حمله کنند درگير شدند که به کشته و زخمي شدن شماري ازتروريستها و دستگيري شش نفر از آنها منجر شد. آنان بمبهاي آماده براي کار گذاري در خيابانهاي شهر در اختيار داشتند.

نيروهاي ارتش سوريه همچنين توانسته‌اند بيش از نيمي از محله صلاح الدين در حلب را از وجود تروريستها پاکسازي کنند.

يک شهروند حلبي گفت: افراد مسلح در محله ها مستقر شده‌اند آنها تروريست هستند. نيروهاي ارتش وارد عمل شدند و از ما در مقابل افراد مسلح و تروريستها حمايت مي کنند خدا نيروهاي ارتش را حفظ کند.

ارتش دلاور سوريه توانسته است بخش زيادي از محله صلاح الدين را پاکسازي کند و به افراد مسلح خسارات سنگيني وارد کند. برخي از آنان گريخته‌اند و بعضي ديگر کشته شدند.

نيروهاي ارتش به پاکسازي منطقه صلاح الدين ادامه مي دهند و توانسته‌اند بيش از نيمي از محله صلاح الدين را پاکسازي کنند و به جهانيان ثبات کرده اند ارتش سوريه شکست ناپذير است.

نيروهاي ارتش سوريه همچنين با گروههاي تروريستي مسلح در منطقه جوسه در ريف قصير، که يک دستگاه خودروي مجهز به دوشکا در اختيار داشتند، درگير شدند. در اين در گيري شماري از اعضاي اين گروه تروريستي کشته و زخمي شدند و خودروي مجهز به دوشکاي آنان نيز با افراد داخل آن منهدم شد.

مصعب ظهوري و سعد الدين حمود و شحاده عکارش در ميان کشته شدگان شناسايي شده‌اند.
درمنطقه يادوده در ريف درعا نيز به هنگام تعقيب تروريستها، نيروهاي سوري با اعضاي گروههاي تروريستي مسلح درگير شدند. آنها مردم را مي ترساندند و خرابکاري مي کردند و مي کشتند. در اين درگيري شماري از تروريستها کشته و زخمي و شمار ديگري نيز زخمي شدند.

اياد مثله و عايش زوباني در بين کشته ها شناسايي شده اند.

در حماه نيز نيروهاي سوري دهها بمب را در محله صواعق که گروههاي تروريستي مسلح کار گذاشته بودند تا مردم و نيروهاي حفظ امنيت را هدف قرار  دهند خنثي کردند.
همچنين نيروهاي دولتي سوري اعضاي يک گروه تروريستي مسلح را در محله صواعق دستگير و سلاحهايشان را مصادره کردند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار