رييس اتحاديه باغداران دزفول گفت: افزايش دماي هوا موجب سوختگي و از بين رفتن 30 درصد از درختان مركبات شده است و اين ميزان خسارت موجب كاهش 20 درصدي توليد خواهد شد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛ فريد غلامي در گفت‌وگو با خبرنگاران، عنوان‌كرد: محصولات ما بيمه سوختگي ندارند و فقط بيمه سرمازدگي و يخ‌زدگي شده‌اند، در نتيجه هيچ‌گونه خسارتي به باغداران تعلق نمي‌گيرد.

وي افزود: در حال حاضر در فصل داشت مركبات قرارداريم و برداشت اين محصولات از شهريورماه آغاز مي‌شود.

رييس اتحاديه باغداران دزفول تصريح‌كرد: مشكل كم‌آبي در شمال خوزستان همچنان ادامه دارد و اين مشكل به مسئولان منتقل شده، اما هنوز هيچ‌گونه اقدامي از سوي مسئولان انجام نشده است. با توجه به اين‌كه عمده باغات ما نزديك به رودخانه و منابع زيرزميني است، اما مجوز حفر چاه به كشاورزان داده نمي‌شود.

غلامي ادامه‌داد: اين امر ناشي از عدم كارشناسي مناسب است، زيرا حفر چاه در زمين‌هاي اطراف رودخانه سطحي است و در صورت كارشناسي مناسب، كشاورزان با حفر حدود 4 متر از زمين، مي‌توانند از آب‌هاي زيرزميني استفاده كنند تا مشكل كم‌آبي آن‌ها حل شود.

 وي با اشاره به طرح توسعه باغات، خاطرنشان‌كرد: هم‌اكنون متقاضي براي توسعه باغات وجود دارد و در حال تشكيل پرونده‌ براي متقاضيان هستيم. اين افراد با معرفي به بانك كشاورزي مي‌توانند وام‌هاي بلندمدت دريافت كنند. همچنين متقاضيان احياي باغات نيز مي‌توانند با مراجعه به اتحاديه باغداران براي دريافت وام به بانك معرفي مي‌شوند.

رييس اتحاديه باغداران دزفول اظهارداشت: اجراي اين طرح در ميزان توليد تاثير مستقيمي دارد. زيرا يكي از موارد اجراي اين طرح، احياي باغات است كه موجب توليد بيشتر خواهد شد./س
برچسب ها: مرکبات ، دما ، دزفول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.