عضو كميسيون امنيت‌ملي و سياست‌خارجي مجلس گفت: حقوق هسته‌اي ايران بايد به صورت يك بسته سياسي در اجلاس غير متعهدها ارائه شود.

محمدصالح جوكار نماينده مردم يزد و صدوق در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به موضوعات مطرح‌شده براي دستور كار اجلاس غير متعهدها  در تهران گفت: اجلاس سران كشورهاي غيرمتعهد بعد از مجمع عمومي سازمان ملل متحد، بزرگترين و مهم‌ترين اجتماع بين‌المللي است كه با حضور كشورهاي متعدد جهان برگزار مي‌شود و به همين دليل از اهميت بالايي برخوردار است.

وي در ادامه افزود: بررسي مسائل مربوط به جهان اسلام، موضوعات بين‌المللي و موضوع بيداري اسلامي از اهميت خاصي برخوردار استو بايد در اجلاس عدم تعهد مطرح شوند.

جوكار با بيان اينكه آمريكا و غرب با دخالت‌ها و اقدامات خصمانه خود در منطقه تلاش كرده‌اند تا ثبات و آرامش را در كشورهاي اسلامي كم‌رنگ كنند، اظهار داشت: اقدامات تروريستي طراحي‌شده به وسيله رژيم صهيونيستي در خاورميانه باعث آشوب در منطقه شده و تلاش دارد تا مسير جنبشهاي بيداري اسلامي و آزادي خواهانه ملتها را سد كند.

نماينده مردم يزد و صدوق در خانه ملت با تاكيد بر لزوم احقاق حقوق ملت ايران در بهره‌گيري از انرژي هسته‌اي صلح‌آميز خاطر نشان كرد: مجامع بين المللي و غرب بايد چرخه غني‌سازي هسته‌اي ايران را به رسميت بشناسند و اين اجلاس جايگاه مناسبي براي طرح اين موضوع در قالب يك بسته سياسي است.

عضو کمسيون امنيت ملي و سياست خارجي با اشاره به رويكرد جمهوري اسلامي ايران در مرحله دوم مذاكرات ايران با گروه 1+5 تاكيد كرد: مواضع ايران در مذاكرات با گروه 1+5 كاملا روشن است و اميدواريم  اين مسئله نيز در اجلاس غير متعهدها به صورت ويژه مورد بحث و بررسي قرار گرفته و به نتيجه‌اي مثبت برسد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: اجلاس ، امنیت ملی ، حقوق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار