مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری تهران گفت: شهرداری ‏های استان تهران با وجود دریافت عوارض چند صد میلیارد ریالی از روستا های حریم تنها در آمدی بالغ بر پنج میلیارد ریال را از این ناحیه اعلام می‏ کنند.

حمید اردوخانی در گفت‏ و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: خوشبختانه در طول یک سال و نیم گذشته مجموعه اداره‏ کل دفتر امور روستایی استانداری تهران از همه 818 منطقه روستایی این استان بازدید به عمل آورده است.

وی افزود: شهرداری‏ های استان تهران با وجود دریافت عوارض چند صد میلیارد ریالی از روستا های حریم تنها درآمدی بالغ بر پنج میلیارد ریال را از این ناحیه اعلام می‏ کنند.

اردوخانی ادامه داد: ایجاد شهری زیبا و توسعه‏ یافته در گرو وجود مناطق روستایی آباد است.

مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری تهران اضافه کرد: در حال حاضر بخشی از درآمد های مدیریت شهری در نواحی مختلف استان تهران از روستا های حریم تامین می ‏شود.

وی با طرح این پرسش که آیا حق عوارض 80 درصد به روستا های حریم تعلق می‏ گیرد؟ اظهار داشت: بر اساس قانون، 80 درصد عوارض دریافتی مناطق روستایی حریم باید در همان روستا هزینه شود.

اردوخانی اضافه کرد: 20 درصد باقی‏ مانده نیز باید از سوی شهرداری ‏ها به مسائلی نظیر مقابله با ساخت و ساز های غیرمجاز اختصاص یابد.

مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری تهران ادامه داد: حال پرسش اینجاست که آیا شهرداری‏ های استان تهران به تعهدات خود در قبال این قانون عمل می‏ کنند؟/س

 

برچسب ها: روستا ، شهرداری ، عوارض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.