روزنامه هاي مهم آمريکا در شماره امروز خود در اينترنت آزمايش موفقيت آميز نمونه ارتقاء يافته يک فروند موشک کوتاه برد ايران را بازتاب دادند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه يو اس اي تودي در گزارشي در اين باره نوشت: ايران روز شنبه با موفقيت نمونه ارتقاء يافته يک موشک کوتاه برد را آزمايش کرد که با دقت بالايي که دارد توانايي جمهوري اسلامي را براي حمله به اهداف زميني و دريايي افزايش مي دهد.

احمد وحيدي وزير دفاع ايران گفت موشک سوخت جامد فاتح صد و ده بردي معادل سيصد کيلومتر (صد و هشتاد و پنج مايل) دارد و دقيق ترين سلاح در نوع خود در زرادخانه ايران است.

مقامات نظامي ايران گفته اند به نظر آنها جنگهاي آينده، هوايي و دريايي خواهد بود و تهران با پيش بيني چنين احتمالي سعي داشته است سيستم هاي دفاع هوايي و قدرت دريايي اش را ارتقا بخشد.

روزنامه هاي واشنگتن پست و نيويورک تايمز نيز به نقل از خبرگزاريها خبر آزمايش موشکي ايران را بازتاب دادند.

هافينگتون پست هم نوشت: ايران روز شنبه موشک کوتاه برد ارتقاء يافته خود را با موفقيت آزمايش کرد.

پايگاه اينترنتي اين روزنامه آمريکايي در مقاله اي نوشت: ايران با موفقيت موشک بالستيک کوتاه برد خود را که دقت آن ارتقاء يافته است را آزمايش کرده است.

با آزمايش موفقيت آميز نسل موشک هاي فتح صد و ده، توانمندي ايران در حمله به اهداف زميني و دريايي افزايش چشمگيري يافته است. کشورهاي اندکي در دنيا داراي چنين توانمندي موشکي اند.
 
به نوشته اين روزنامه، موشک فاتح صد و ده - فاتح- يک موشک تک مرحله با سوخت جامد، زمين به زمين و نقطه زن است که در سال 2002 به مرحله بهره برداري رسيد. مدل قديمي تر اين موشک ساخت ايران 200 کيليومتر(يکصد و بيست مايل) برد دارد.

ايران همچنين داراي انواع موشک هاي دور برد از جمله شهاب سه با دو هزار کيليومتر(يک هزار و دويست مايل) برد است. برد موشک شهاب سه تا اسرائيل و اروپاي جنوبي مي رسد.
برچسب ها: ایران ، موشک ، بازتاب ، آزمایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار