شهردار دماوند یکی از راه‏ های جذب سرمایه‏ گذاران بخش خصوصی را معرفی قابلیت‏ های شهر دانست.

مرتضی همتی، شهردار دماوند در گفت‏ و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: دماوند را می‏ توان ویترین کشور در شرق استان تهران دانست که این موقعیت مطلوب و ارزشمند اشتیاق و رغبت سرمایه ‏گذاران را افزایش می‏ دهد.

وی با بیان اینکه حضور سرمایه‏ گذاران می ‏تواند در توسعه شهر، فراهم ‏سازی زمینه‏ های اشتغال پایدار و جذب توریست در منطقه موثر باشد ادامه داد: موقعیت منحصر به فرد دماوند به دلیل فاصله کمتر از 45 کیلومتری از پایتخت، بکر بودن، شرایط اقلیمی و قرار گرفتن بین دو مسیر ترانزیتی هراز و فیروزکوه و هم ‏مرز بودن با تهران، مازندران و سمنان می ‏تواند زمینه توسعه منطقه را افزایش دهد.

شهردار دماوند افزود: سرمایه ‏گذاری‏ های بلند مدت نقش مهمی در توسعه و گسترش پایدار یک شهر دارد.

وی تصریح کرد: در این میان، حضور سرمایه‏ گذاران بخش خصوصی با فراهم‏سازی مجموعه ‏ای از عناصر و عوامل که از نظر کشور های در حال توسعه به ویژه با شرایط امروز اقتصادی جهان از اهمیت زیادی بر خوردار است، می ‏تواند موثر باشد.

همتی افزود: اختلاف فاحش میان نیاز ها و درآمد های واقعی شهرها که منجر به ایجاد شکاف عمیق بین آرمان‏ ها و امکانات مورد انتظار مدیران شهری شده، تنها راه برون ‏رفت از چنین شرایط، حرکت به سمت جذب سرمایه ‏گذار بخش خصوصی است.

شهردار بیان داشت: استفاده از راهکار های اساسی برای حرکت به سمت درآمد های پایدار در راستای عمران و آبادانی شهر و پاسخگویی به مطالبات مردم یک امر ضروری است که خود نیازمند فراهم‏ سازی زیر ساخت ‏های لازم است.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس، شهرداری دماوند به منظور ایجاد فرصت ‏های توسعه و آبادانی در شهر و در راستای استفاده از سرمایه ‏گذاران بخش خصوصی برای معرفی قابلیت ‏ها و استعداد های این منطقه از سرمایه‏ گذاران آلمانی دعوت کرده است.

همتی افزود: شهر دماوند از معدود شهرهای استان تهران است که زمینه‏ های بسیاری همچون داشتن شرایط آب و هوایی مناسب، طبیعت بکر و زیبا در هر چهار فصل، داشتن محصولات کشاورزی نمونه، چشمه ‏سار های متعدد و قله‏ های رفیع و زیبا را در خود جای داده است.

شهردار دماوند بیان داشت: دماوند چون سرزمینی ناشناخته بوده، زیرا تمام این زیبایی‏ ها و ظرفیت‏ ها به طور طبیعی شکل گرفته و خارج از دست بشر بوده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.