رئیس سازمان دیده بان جهانی کار آفرینی گفت: در مقایسه با سایر کشورهای عضو در ایران افراد آموزش دیده فراوانی با قابلیت های لازم وجود دارند اما میزان نوآوری و شروع کسب و کارهای جدید کمتر است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  توماس شات با اشاره به نتایج ارزیابی فعالیت های سازمان دیده بان جهانی کارآفرینی در کشورهای عضو این سازمان گفت: در مقایسه با سایر کشورهای عضو در ایران افراد آموزش دیده زیادی وجود دارد که مهارت و قابلیت های لازم و نیز قصد شروع به کسب و کار را دارند اما میزان نوآوری و شروع کسب و کارهای جدید کمتر است.
وی افزود: در دنیا آموزش مردان و زنان به طور کلی شبیه به هم است اما در ایران میران آموزش زنان کمتر است چرا که با توجه به این امر تامین آموزش زنان همراه با تامین آموزش برای افراد با تحصیلات پایین که آموزش های اندکی را فرا گرفته اند باید در اولویت قرار گیرد.
رئیس سازمان دیده بان جهانی کارآفرینی همچنین خاطر نشان کرد: به منظور توسعه آموزش ها به موسسه کار و تامین اجتماعی به عنوان متولی آموزش های غیر رسمی کارآفرینی در کشور ایران پیشنهاد داده تا اثر بخشی فعالیت های آموزشی در حوزه کار آفرینی را طی یک فرایند علمی مورد ارزیابی قرار دهند.
* ایران در شاخص های کار آفرینی متفاوت عمل کرده است
در ادامه صادقی فر مدیر پژوهش موسسه کار و تامین اجتماعی با اشاره به اهداف اصلی سازمان دیده بان جهانی کار آفرینی GEM گفت: ارزیابی شاخص های کار آفرینی در ایران در سال 2011 نسبت به 2010 در برخی از شاخص ها نظیر درک فرصت های کار آفرینانه و نرخ فعالیت های کار آفرینی نو پا بهبود یافته است اما در برخی دیگر نظیر درک قابلیت های کار آفرینانه و توجه رسانه ای ضعیف تر عمل شده است./ف
برچسب ها: دنیا ، اموزش ، تامین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.