پاکستان کشوری در جنوب غرب آسیاست با جمعیتی بیش از 283 میلیون نفر. دین رسمی پاکستان اسلام است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پاکستان کشوری در جنوب غرب آسیاست با جمعیتی بیش از 283 میلیون نفر. دین رسمی پاکستان اسلام است.این کشور ششمین کشور پر جمعیت جهان محسوب می شود و در عین حال دومین کشور پرجمعیت اسلامی نیز است.



مسلمانان پاکستان از هفته ها قبل از آغاز ماه مبارک رمضان با گرفتن روزه های مستحبی به پیشواز ماه مبارک می روند و خود را برای ماه محبوب خدا آماده می کنند.



با ورود به ماه رمضان مساجد پاکستان حال و هوای دیگری به خود می گیرد و نمازهای جماعت با شکوه بیشتری برگزار می شوند و بعد از هر وعده نماز قرآن خوانی برگزار می شود. در این ماه مساجد به منظور تلاوت قرآن و احادیث دینی پر می‌شوند به طوری كه صف‌های نماز در مسجد طولانی و به بسته‌شدن خیابان‌ها منجر می‌شود.



مسلمانان پاکستان به افطاری دادن بسیار پایبند هستند و هر کسی در حد توان خود مواد غذایی را آماده کرده و برای افطار به مسجد می آورد. در این ماه مسلمانان برای باز کردن روزه دیگر مسلمانان از هم سبقت می جویند.



غذاهای پاکستانی های مسلمان در ماه مبارک ملغمه ای از مواد غذایی ترش و شیرین است. در این ماه هم بساط ترشی فروش ها و هم بساط فروشندگان مواد قندی مثل خرما داغ داغ است. سمبوسه و " جلبی" که از ماهی و زولبیا فراهم می شود از جمله غذاهای پرطرفدار این ماه در میان پاکستانی هاست.



مسلمانان پاکستان شب های قدر را با شکوه هر چه تمام برگزار می کنند و در این میان مراسم شیعیان از حلاوت خاصی برخوردار است.



در پايان يك ماه روزه داري، عيد فطر كه عيد اصلي مسلمانهاست بسيار ديدني است و خريد عيد فطر معمولاً از نيمه‌هاي رمضان شروع مي شود و تردد در بازارها به علت ازدحام جمعيت بسيار مشكل می شود.



در اين عيد مردم معمولاً با ميوه، شيريني و بيشتر خشكبار از ميهمانان خود پذيرايي مي كنند و ديد و بازديد در اين عيد بيش از هر عيد ديگري است و بزرگداشت اين عيد سه روز است./م
برچسب ها: پاکستان ، رمضان ، روزه ، قدر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار