نویسنده در آخرین عنوان منتشر شده در این وبلاگ به ارتباط بین حضرت زهرا(س) و شب قدر بر پایه حدیثی از امام صادق(ع) پرداخته است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، وبلاگ کشکول معرفت در آخرین یادداشت خود نوشته است:

امام صادق عليه‏ السلام فرموده است: هر کس فاطمه را انسان که حق معرف اوست شناخت همانا که ليله ‏القدر را دراک کرده است. و صورت تمام خبر در تفسير فرات کوفي بدين گونه است:


«فرات گويد: محمدبن قسم بن عبيد به اسناد معنعن از ابي‏ عبدالله- يعني حضرت امام جعفر صادق عليه‏ السلام- ما را حديث کرده است که آن جناب در تفسير سوره مبارکه قدر فرموده است: (انا انزلنه في ليله‏ القدر)- ليله فاطمه است و قدر الله است، کسي که فاطمه را انسان که حق معرفت اوست شناخت همانا که ليله‏ القدر را ادراک کرده است.

و آن جناب يعني- حضرت فاطمه- بدين علت فاطمه ناميده شده است که خلق از معرفت او بريده شده ‏اند (راوي در شک افتاد که آيا امام صله‏ ي فعل فطموا را با عن حرف جر استعمال کرده است- يعني چه چيز تو را دانا گردانيد که شب قدر چيست؟

 شب قدر بهتر از هزار ماه است يعني بهتر از هزار مومن است، و آن حضرت- يعني عصمه‏ الله الکبري فاطمه- ام‏ المومنين است- تنزل
الملائکه و الروح فيها- و ملائکه مومناني ‏اند که مالک يعني واجد و دارنده‏ ي علم آل‏ محمد صلي الله عليه و آله‏ اند، و- الروح- روح القدس است و آن فاطمه است.-

 باذن ربهم من کل امر سلام هي حتي مطلع الفجر- به اذن و فرمان آفريدگارشان از جهت هر کاري، اين شب سلام است يعني سلامتي و برکت و فضيلت است تا وقت طلوع فجر يعني تا زمان خروج قائم آل ‏محمد- صلوات الله عليهم-

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.