قائم مقام کانون دانشگاهيان ايران و عضو هيات علمي دانشگاه گفت: حضور موثر و فعال جمهوري اسلامي ايران در اين اجلاس هرگونه حرکت ضد مقاومت و ضد سوري را خنثي مي کند.

هاشم داداش پور قائم مقام کانون دانشگاهيان ايران در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به دعوت آل سعود از احمدي نژاد براي شرکت کنفرانس همبستگي اسلامي موسوم به اجلاس مکه، اظهار داشت: کنفرانس‌هاي اسلامي جايي است که تمام مشکلات کشور‌هاي اسلامي در آن معنا پيدا مي‌کند و به طور طبيعي هر کدام از کشورهاي اسلامي که ميزبان و دبيرخانه اين اجلاس هستند، موظف‌اند از اعضا براي حضور در آن دعوت کنند.

وي با بيان اينکه حضور يا عدم حضور رئيس جمهوري اسلامي ايران در چنين اجلاسي، جزو ملاحظاتي است که در شوراي‌عالي امنيت ملي و در بين سران کشور بررسي مي‌شود، گفت: تصميم براي شرکت در هر اجلاسي به اقتضاي شرايط کشور بستگي دارد که شرکت احمدي‌نژاد در اجلاس مکه نيز پيرو همين امر است.

داداش‌پور در ادامه افزود: با توجه به اينکه عربستان از قبل اعلام کرده در بحث سران کشورهاي اسلامي موضوع سوريه و دخالت در اين کشور مطرح خواهد شد، بنده معتقدم حضور موثر و فعال جمهوري اسلامي ايران در اجلاس سران کشورهاي اسلامي هر گونه حرکت ضد مقاومت و ضد سوري را خنثي مي کند.

قائم مقام کانون دانشگاهيان ايران گفت: عدم حضور ايران در اجلاس منجر به اين مي شود که عربستان بتواند سياست‌هاي غلط خود را در آن جا دنبال کند همچنانکه اين سياست در مجمع عمومي سازمان ملل متحد توسط آمريکا پيگيري شد.

داداش‌پور با بيان اينکه به نظر مي‌رسد آل‌سعود و غرب به دنبال مشروعيت بخشيدن به اقدامات نظامي خود در سوريه هستند، تصريح کرد: حضور فعال رئيس جمهور و وزير امور خارجه کشورمان مي‌تواند خنثي کننده توطئه آل‌سعود و غربي‌ها در مسئله سوريه باشد.


وي با بيان اينکه حمايت از کشورهاي اسلامي، جلوگيري از دخالت کشورها در امور يکديگر و تاکيد بر ضرورت وحدت بين کشورهاي اسلامي بايد از محورهاي صحبت در اين اجلاس باشد، خاطرنشان کرد: از رئيس جمهور مي‌خواهيم ضمن توجه به مسائل سوريه، فجايع نسل کشي مسلمانان در ميانمار را نيز در اجلاس مکه مورد توجه قرار داده و بر حساسيت اين امر تاکيد شود.
انتهاي پيام/ر
برچسب ها: آل سعود ، توطئه ، مقاومت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار