بررسي ها نشان مي دهند مصرف روزانه 30 گرم از این استروژن براي بدن کفایت می کند.

دکتر مسعود کیمیاگر در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در دوران یائسگی پزشکان با تجویز ترکیبات دارویی نسبت به  درمان مشکلات این دوران اقدام می کنند ولی با توجه به عوارض ترکیبات هورمونی به مصرف فیتواستروژن ها که همان استروژن های گیاهی هستند به عنوان جایگزین می تواند موجب کاهش یا برطرف شدن این مشکلات شود.
 
این متخصص تغذیه با تاکید بر اینکه استروژن گیاهی عمدتا در سویا وجود دارد گفت: دانه روغن سویا، حاوی ترکیباتی به نام (دایا گزئین) و (اکوئول) است که به عنوان استروژن گیاهی عمل می کند، هر چند بعضی از سبزیجات و حبوبات خانواده لوبیا نیز مقدار کمی استروژن دارد.
 
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یاد آور شد: مصرف روزانه سویا حداقل به مقدار 30 گرم که معادل نصف لیوان سویای پخته یا 3 قاشق غذا خوری از پروتئین سویا یا مصرف نصف بسته از آجیل است نیاز روزانه به استروژن را مرتفع می سازد، هر چند آجیل سویا دارای کالری بیشتری است..
 
** پروتئین سویا تفاله نیست
 
دکتر کیمیاگر خاطر نشان کرد: برخلاف تصور عامه مردم که پروتئین سویا را به عنوان تفاله تلقی می کنند، درمرحله روغن کشی از این پروتئین تنها روغن سویا کشیده می شود و بخش عمده استروژن در آن باقی می ماند.
دکتر کیمیا گر در پایان یاد آور شد: سبزیجاتی که دارای رنگدانه های زرد و نارنجی بیشتری هستند به مقدار کمی استروژن گیاهی دارند./عط
برچسب ها: استروژن ، سویا ، پروتئین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار