استاندار قم بر گسترش روابط قم و پاکستان تاکید کرد و سفر رئیس مجلس سنای پاکستان به این استان را مقدمه‌ای برای تقویت مراودات دانست.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، کرم‌رضا پیریایی در دیدار با رئیس مجلس سنای جمهوری اسلامی پاکستان با اشاره به وجود اشتراکات فراوان بین جمهوری اسلامی ایران و پاکستان اظهار کرد: این دو کشور علاوه بر مرز جغرافیایی، در بسیاری از زمینه‌ها از جمله فرهنگی، مذهبی و تاریخی نیز دارای نقاط مشترک هستند.
پیریایی به زمینه‌های مناسب توسعه روابط قم با پاکستان اشاره و بیان کرد: آماده توسعه روابط قم با پاکستان در زمینه‌های مختلف به ویژه در بخش‌های فرهنگی هستیم.
استاندار قم به دیگر زمینه‌های توسعه روابط قم با پاکستان اشاره کردو گفت: علاوه برمراودات فرهنگی، در زمینه توسعه فعالیت‌های تجاری، اقتصادی، صادرات خدمات فنی و مهندسی و کشاورزی آماده همکاری هستیم.
سید نیر حسین بخاری رئیس مجلس سنای جمهوری اسلامی پاکستان نیز در این دیدار با اشاره به پیوند دیرینه مردم ایران و پاکستان در عین همسایگی دو کشور خاطرنشان کرد: پاکستان و مردم آن همواره احترام ویژه‌ای برای مردم و رهبری ایران قائل بوده‌اند.
وی با بیان اینکه مردم پاکستان قم را یک مرکز الهام بخش و منطقه علمی و مذهبی می‌دانند، تصریح کرد: تقویت ارتباط دو کشور به ویژه بین استان‌ها، به نفع دو کشور است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.