لنگیدن متناوب یک درد مزمن است که در ساق پا ایجاد می‌شود. دردی که با راه‌رفتن در ساق پا شبیه به چنگ انداختن ایجاد می‌شود و با استراحت پایان می‌گیرد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، لنگیدن متناوب شایع‌ترین علامت بیماری رگ‌های محیطی است. از نظر پزشکی درد عارضه لنگیدن متناوب، ناشی از کمبود اکسیژن ماهیچه‌های پا در اثر کاهش جریان خون در سرخرگ‌های کوچک آن است.

به همین‌خاطر نیزافراد دچار این عارضه باید خیلی سریع تحت نظر پزشک متخصص قرار بگیرند. توضیح اینکه وقتی پلاک‌های کلسترول، در سرخرگ‌های خونی پا رسوب می‌کنند لنگیدن متناوب ایجاد می‌شود. اولین نکته‌ای را که باید دردرمان این عارضه رعایت کرد ترک سیگار و کاهش وزن است.

در درمان علائم قلبی - عروقی، سیر یکی از نخستین پیشنهادهای گیاه درمانگران است. افراد مبتلا به عارضه لنگیدن متناوب می‌توانند برای درمان، روزانه یک حبه سیرخام بخورند. گیاه ژینکو نیز جریان خون را در پاها افزایش می‌دهد. طی تحقیقات علمی مصرف روزانه 40میلی گرم عصاره

گفته می‌شود زنجبیل نیز به اندازه آسپیرین و سیر در جلوگیری از تشکیل لخته‌های خونی منجر به حمله قلبی مؤثر است. این لخته‌ها در پاها نیز منجر به لنگیدن متناوب می‌شوند که می‌توان به واسطه مصرف روزانه زنجبیل از آن جلوگیری کرد. زالزالک نیز به‌عنوان یک داروی قوی قلبی بعد از مشاوره با پزشک می‌تواند مفید واقع شود./س

برچسب ها: لنگیدن ، متناوب ، درد مزمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.