یکی ازدغدغه‌های مهم کاربران رایانه، بیدارشدن کامپیوتر توسط ماوس یا کیبورد است که با ارائه راهکارهایی می‌توان این مشکل را حل کرد.

یک کارشناس فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران مرکز زنجان گفت: برای بررسی وحل مشکل بیدار شدن کامپیوتر توسط ماوس یا کیبورد در ویندوز7 باید کاربر ابتدا بر روی دکمه Start کلیک کند و عبارت mouse را تایپ نموده و Enter بزند وسپس در پنجره Mouse Properties به تب Hardware برود و بر روی دکمه Properties کلیک کند و سپس دراین پنجره بهChange setting برود و درادامه در پنجره جدید باز شده، به تب Power Management برود و در ادامه تیک گزینه Allow this device to wake the computer را بردارد که بدین ترتیب این مشکل حل خواهد شد.

آزادی افزود: برای بررسی دلايل Shutdown شدن ناگهاني ويندوز XP می‌توان گفت که حتما برای اکثر کاربران نیز پیش آمده است که ناگهان سیستم شخص به دلیل نامعلومی Shutdown می‌شود و کاربر هیچگاه متوجه دلیل آن نمی‌شود.

این کارشناس فناوری اطلاعات ادامه داد: بالا رفتن گرمای CPU و دلایل نرم افزاری می‌تواند از دلایل Shutdown شدن ناگهانی ویندوز باشد که قصد داریم تا ترفندی را به کاربران معرفی کنیم که با استفاده از آن و بهره گیری از رجیستری ویندوز می‌توانند دلایل این عمل را بیابند و در پی رفع آن باشند.

وی تصریح کرد: بدین‌منظور کاربر باید از منوی Start به Run رفته و در Run عبارت regedit را تایپ کند تا وارد ویرایشگر رجیستری ویندوز خود شودوحال به آدرس زیربرود

HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Reliability

و در ادامه در اين مسير متغير از نوع DWORD و با نام ShutdownReasonUI وجود دارد که کاربر باید بر روی آن دوبار کلیک کرده و مقدار Value آن را به یک تغییر دهد وازرجیستری خارج شود. گفتنی است حال اگر از منوی Start گزينه Shutdown يا همان Turn Off را انتخاب کند می‌بيند که با پنجره هميشگی ويندوز روبرو نمی‌شود و يک پنجره پيشرفته‌تر براي شخص به نمايش در خواهد آمد و حالا هر زمان کامپيوتر شخص خاموش می‌شود بطور خودکار اين گزارش ساخته می‌شود و می‌تواند از قسمت Event Viewer به تحليل آنها بپردازد تا مشکل را پيدا کند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.