یک کارشناس سیاست خارجی گفت: کارشکني هاي مخالفان دولت سوریه که خواهان شکست طرح شش ماده ای بودند نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه را مجبور به استعفا کرد.

حسن هاني زاده در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به استعفای نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه گفت: استعفاي کوفي عنان در نتيجه ناهماهنگي ميان شوراي امنيت سازمان ملل و برخي قدرت هاي بزرگ و مستکبر جهان همچون آمريکا، انگليس و فرانسه صورت گرفته است.

وي افزود: کوفي عنان در مسائل سوريه بي طرف بوده و طرح شش ماده اي را براي برون رفت اين کشور از بحران مطرح کرد که با کارشکني هاي مخالفان دولت سوریه که خواهان شکست اين طرح بودند مواجه شد بنابراین با قبول شکست اين طرح تقاضاي استعفا کرده است.

هانی زاده تصریح کرد: با توجه به شکست طرح کوفي عنان، آنچه که سرنوشت سوريه را رقم خواهد زد،‌ آزاد سازي شهر حلب بوده بنابراین گروه هاي تروريستي درصدد هستند که شهر حلب و دمشق را تصرف کنند اما ارتش سوريه در تلاش است تا تروريست ها را سرکوب کند.

این کارشناس سیاست خارجی در پايان خاطر نشان کرد: پاکسازي حلب و برخي شهرهاي مرزي سوريه از معارضان تروریست در سرنوشت دولت بشار اسد تاثيرگذار بوده بنابراین دولت و ارتش اين کشور بايد در راستاي پاک سازی شهرها از گروه هاي تروريستي تلاش بيشتري کنند.
انتهاي پيام/
برچسب ها: سوریه ، عنان ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار