خبرنگار روزنامه يورت ترکيه تاکيد کرد جنوب کشورش به مرکزي براي قاچاق سلاح و نيروي مسلح به سوريه تبديل شده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سانا، "عمر اوديميش" گفت  که به تازگي وارد چند روستاي جنوب ترکيه شده و مشاهده کرده است که اين روستاها به مراکز پشتيباني اطلاعاتي غرب تبديل شده است و ساکنان اين روستاها نمي توانند از خانه هاي خود خارج شوند چون از خارج روستاهايشان هدف حمله گروههاي خارجي مستقر در اين روستاها قرار مي گيرند و حتي سربازان ترک از بيم جانشان از پايگاهاي خود خارج نمي شوند.

وي در گزارشي که اين روزنامه منتشر کرده است تصريح کرد : فردي به نام سامي مسئول هماهنگي عمليات در شهر ريحانيه تهيه کننده مواد اوليه ساخت بمب و مواد منفجره است و عمليات نفوذي از خاک ترکيه به خاک سوريه را با همکاري فردي ديگر به نام غالب  انجام مي دهد.
 
وي افزود : خانه هاي سه نفر از ساکنان روستاي بوکولماز به مراکز نظامي و محل انبار ذخاير نظامي تبديل شده است.
 
وي گفت: يکي از ساکنان اين روستا که نخواست نامش فاش شود گفت: دو روز پيش سه فرانسوي امريکايي الاصل وارد اين روستا شدند و به نظر مي رسد انان جاسوس هستند و افراد مسلح را به سوريه قاچاق مي کنند و مبالغي از خبرنگاران مي گيرند تا بتوانند وارد اين کشور شوند.
 
همچنين افراد خارجي با ازادي کامل در ترکيه رفت و امد مي کنند چون مورد حمايت و پشتيباني رجب طيب اردوغان نخست وزير اين کشور قرار دارند.

اين فرد گفت: در شکايتي به رئيس پليس ترکيه اعلام کرده ايم که اين افراد خارجي امنيت جاني ما را تهديد مي کنند اما پليس هيچ اقدامي در اين خصوص انجام نداده و اين شکايت تاثيري نداشته است.

همچنين عده زيادي از افراد ساکن اين روستاها که مسيرهاي نفوذي به خاک سوريه را به خوبي مي دانند در قبال دريافت مبالغ هنگفت حاضر به همکاري با گروههاي مسلح براي نفوذ به خاک سوريه مي شوند.

او تاکيد کرد چند روز پيش نيز دو امريکايي سوئدي الاصل و مکزيکي از مرز ترکيه به طور قاچاق و تحت نظارت مقامات محلي و پليس ترکيه وارد شهر حلب سوريه شدند.

اين نويسنده ترک گفت طرح خاورميانه بزرگ سازمانهاي مخالف امريکا را در منطقه هدف قرار داده است.

امره کونجار يک خبرنگار ديگر ترک نيز هدف از طرح خاورميانه بزرگ را از بين بردن سازمانهاي مخالف امريکا در منطقه و تشکيل سازمانهاي حامي سياستهاي امريکا ذکر کرد.

وي طي مقاله اي در روزنامه جمهوريت ترکيه اعلام کرد با وجود اينکه برخي جنبشهاي شکل گرفته در مصر و ليبي و تونس و سوريه ادعا کرده اند خواستار ازادي، دمکراسي و مخالف ديکتاتورها هستند اما بعدها مشخص شد حامي امريکا هستند و در راستاي تلاشهاي منابع اطلاعاتي امريکا کار مي کنند.

وي هدف از شکل گيري اين جنبشها را از بين بردن برخي دولتهاي ملي مردمي در منطقه ، تقسيم کشورهاي منطقه و ايجاد سازمانهاي ديکتاتوري استبدادي ذکر کرد.

اين نويسنده افزود: هر کسي که گمان کند ترکيه خارج از اين طرح قرار دارد بسيار ساده لوح است و انکارا در اين طرح نه به خاطر منافع خود و ثبات منطقه بلکه در راستاي منافع امريکا مشارکت دارد.
برچسب ها: ترکیه ، سوریه ، جنگ ، جاسوس ، مرز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار