ساختمان جديد انجمن سينماي جوان در صورت پيشبرد موفقيت آميزش در پروسه زمان بندي شده يادگاري دولت دهم و اين دوره مديريتي براي جوانان در حوزه هنر هفتم است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران حاضر در محل كلنگ زدن ساختمان انجمن سينماي جوان در ساختمان قديمي كه با حضور جواد شمقدري رئيس سازمان سينمايي و هاشم ميرزاخاني رئيس هيئت مديره و مديرعامل انجمن سينماي جوان و جمعي از مسئولان سينمايي و هنرمندان عصر ديروز برگزار شد، در ابتداي مراسم هاشم ميرزاخاني مديرعامل انجمن سينماي جوانان ايران بيان كرد: اگر هميشه و همه جا همراهي هاي جواد شمقدري رئيس سازمان سينمايي نبود قطع به يقين اتفاقاتي كه در بخش هاي مختلف در حوزه سينماي جوانان كشور افتاده، شاهد آن نبوديم.

مديرعامل انجمن سينماي جوان اظهار داشت: براي ساختن ساختمان جديد انجمن يك پروسه 8 ماهه را طي و به صورت جدي اين موضوع را پيگيري كرديم كه ساختمان با شرايط خاص بنا كنيم.

وي ادامه داد: با توجه به برنامه ريزي هاي جديد صورت گرفته، ساختماي اداري، فرهنگي و سينمايي در اين مكان احداث مي شود كه در اين ساختمان حتما يك مجموعه سينمايي كه قابليت پخش آثار كوتاه انجمن را داشته باشد ضمن اينكه فضايي براي نمايشگاه عكس و امكانات و مكان هايي كه شايسته انجمن سينمايي جوانان باشد تعبيه شده است.

ميرزاخاني خاطرنشان كرد: ساختمان جديد انجمن در 8 طبقه بنا خواهد شد و اميدواريم كه پروسه زمان بندي شده با موفقيت پيش برود و به ياري خدا اين مجموعه يادگاري از اين دولت و اين دوره مديريتي براي جوان هاي سراسر كشور در حوزه هنر هفتم باشد و خداوند را شاكريم كه در تمام اين مسير ما را حمايت كرده است.

در ادامه مراسم جواد شمقدري رئيس سازمان سينمايي ضمن بيان اين مطلب كه ساختمان قديمي انجمن سينماي جوان شرايط نامناسبي را براي اعضا و كاركنان آن داشت، افزود: سينماي جوان كه باي جوانان كشورمان مي‌خواهد فيلم سازي را آموزش بدهد و آينده سينماي ايران را تامين كند برنامه ريزي هاي جدي را داشته باشيم و براي تحول دفاتر از ستاد مركزي انجمن اين كار را آغاز كنيم.

رئيس سازمان سينمايي اظهار داشت: قبل از اينكه ساختمان مركزي انجمن سينماي جوانان بازسازي شود در وهله اول دفاتر شهرستان ها را بررسي نموديم كه بعضي از دفاتر شرايط نامناسبي را داشت اما بعضي از دفاتر انجمن در شهرستان ها از شرايط خوبي برخوردار بودند.

وي در ادامه گفت: دفاتر انجمن سينمايي جوان را در شهرستان ها از لحاظ امكانات و تجهيزات تكميل نموديم و بعد به دفتر تهران رسيدگي كرديم و هزينه هايي كه براي تجهيز دفاتر صورت گرفت بالاي 100 ميليون تومان است كه از جمله تصوير، صدابرداري، صداگذاري و فيلمبرداري از جمله تجهيزات در دفاتر شهرستان قرار داده شد.

شمقدري افزود: تجهيز دفاتر شهرستان ها يك اتفاق خوب و دلگرمي ما شد كه براي ساختمان مركزي انجمن قدم برداريم.

رئيس سازمان سينمايي طبق بررسي هاي صورت گرفته تصميم گرفتيم كه مكان انجمن تغييري نكند و ساختمان قديمي بازسازي شود و چون سينماي جواندر طي سال هاي گذشته در سطح بين الملل مطرح است تغيير نكردن مكان آن را مي توان يكي از محاسن آن نام برد.

وي تصريح كرد: اميدوارم به ميمنت و مباركي اين روز كه مصادف با ميلاد امام حسن مجتبي (ع) است آغاز تحول جدي در سينماي جوان باشيم و با توجه به اينكه سازمان سينمايي شرايط جديدي است و براي موسسات وابسته از جمله انجمن سينماي جوان برنامه ريزي هايي داشته باشيم.

رئيس سازمان سينمايي ادامه داد: در اين خصوص برنامه ها در حال مطالعه بوده و هنوز نهايي نشده و اميدواريم كه به محض اينكه نظر كارشناسان نهايي شد مسئوليتي جدي را برعهده مركز سينماي جوان قرار دهيم.

وي افزود: مهمترين وظيفه اي كه برعهده سينماي جوان قرار داده شده است پشتيباني از 8 منطقه سينمايي است يعني هر كس كه در شهرستان ها بخواهد فيلم سينمايي بسازد از طريق انجمن سينماي جوان به سازمان سينمايي وصل مي شود و در اين زمينه بودجه اي را قرار مي دهيم.

شمقدري بيان كرد: جوانان شهرستاني كه بخواهند اولين فيلم سينمايي خود را از طريق ديجيتال بسازند از طريق سينماي جوان حمايت خواهند شد و براي اين كار بودجه اي مجزا قرار مي دهيم.

وي ادامه داد: از 8 منطقه سينمايي انتظار داشتيم كه ما را در اين كار كمك كنند ولي خيلي از استان ها ترجيح مي دهند كه بودجه خود را صرف كار ديگري كنند و حمايت كامل از فيلم ها را انجام مي دهيم و در هر منطقه سينمايي دو فيلم را حمايت كنيم.

رئيس سازمان سينمايي تصريح كرد: با توجه به آيات قرآن كه در اول مراسم قرائت شد، به اين موضوع اشاره داشت كه عرصه اي جديد را باز كند و سينماي ايران زبان گوياي همه عرصه هاي فرهنگي و هويتي كشورمان بشود.

وي خاطرنشان كرد: سينماگران ما با هويت قرآن و فرهنگ اسلام به جايگاهي برسند كه همين پادشاهي در عرصه جهان انجام دهند.

گفتني است، در پايان اين مراسم جواد شمقدري رئيس سازمان سينمايي به همراه هاشم ميرزاخاني رئيس هيئت مديره و مديرعامل انجمن سينماي جوانان ايران كلنگ افتتاح ساختمان جديد انجمن را به زمين زدند./ي2

برچسب ها: میرزاخانی ، سینما ، انجمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.