دبير انجمن اسلامي دانشگاه شهيد چمران گفت: در صورت اجرا شدن طرح جنسيتي رشته‌هاي دانشگاهي به پيشرفت علم در كشور ضربات جبران ناپذيري وارد مي‌كند.

ايمان عطايي‌فر در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران،‌‌‌ با بيان اينکه حذف جنسيتي برخي از رشته‌هاي دانشگاهي، لطمه به پيشرفت علوم در کشور است، اظهار داشت: مسئولان وزارت علوم با اجراي اين طرح لطمه شديدي را به دانشجويان و دانشگاه‌ها مي‌زنند و بايد هرچه سريعتر اقدامات لازم را براي اصلاح اين طرح انجام دهند.

وي افزود: با توجه به اينکه برخي از رشته‌هاي دانشگاهي در بين عده‌اي از دانشجويان طرفدار دارد و تمام سرمايه و هزينه‌هاي خود براي قبولي در يک گرايش و رشته مي‌گذارند ولي با اعمال اين طرح شغل و آينده فرد به خطر مي‌افتد و جهت زندگي فرد را دچار تغييرات مي‌کند.

اين فعال دانشجويي ادامه داد: بنابر اعلام وزارت علوم تحقيقات‌و‌ فناوري در سال گذشته مبني بر اولويت قرار دادن دختران در بومي‌سازي رشته‌هاي دانشگاهي، با حذف سهميه خانم‌ها بومي‌سازي هم زير سوال مي‌رود.

دبير انجمن اسلامي دانشگاه چمران بيان کرد: دلسردي، ضعف روحي و ممانعت در پيشرفت علم و صنعت در کشور از پيامدهاي منفي اجرايي شدن طرح جنسيتي رشته‌ها در دانشگاه‌هاست.

وي با بيان اينکه بايد با اعمال محدوديت براي تحقق اهداف وزارت علوم در اين مسير گام برداشت، گفت: حذف جنسيتي در برخي از رشته‌ها لطمات جبران ناپذيري به عرصه علم وارد مي‌كند و بهتر است مسئولان با تغيير در ظرفيت‌ها در اين مسير براي پيشرفت در علوم گام بردارند.

انتهاي پيام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار