استاندار تهران مهم‌ترین نگرانی استانداری تهران را در زمینه آلودگی ناشی از تمرکز کارخانه‌های شن و ماسه در غرب تهران اعلام کرد.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران ؛ مرتضي تمدن تاکید کرد: بسیاری از مراکز صنعتی در غرب و در جهت باد غالب تهران هستند که منجر به آلودگی بیش از اندازه هوای تهران شده است.
استاندار تهران همچنين گفت:بر اساس قانون مصوب در مرحله اول، تا شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران، اجازه احداث هیچ کارخانه آلاینده‌ای داده نخواهد شد.
تمدن تصريح کرد: همچنين کارخانجات آلوده کننده اطراف تهران موظفند یا صد درصد خود را با ضوابط زیست محیطی تطبیق دهند و یا اینکه با تجمع در شهرک‌های صنعتی تابع سیاست‌های زیست‌محیطی شوند.

 تمدن ،‌ وجود کارخانه‌ها و آلاینده‌های اطراف تهران را از مهم‌ترین منابع آلوده‌کننده و آسیب‌رسان به شهر تهران خواند وافزود: در این زمینه با تصویب ۲ قانون در تلاش هستیم تا موضوع آلودگی شهر تهران را مورد رسیدگی جدی قرار دهیم.

استاندار تهران،‌ با بیان اینکه بر اساس مصوبه شورای عالی محیط زیست تهران تا پایان سال ۹۲ موظف به ساماندهی صنایع آلاینده اطراف تهران هستیم، یادآور شد: اگرچه زمانی که در افق طرح، برای ساماندهی آلاینده‌های تهران اعلام شده پایان سال ۹۲ است؛ اما ممکن است اجرای این طرح زمان بیشتری را نیاز داشته باشد ؛چرا که ما در اجرای این طرح باید مراقب تولید و اشتغال در تهران نیز باشیم.
استاندار تهران بهترین راه برای حل مشکل کارخانجات شن و ماسه غرب تهران را انتقال تدریجی آنان به شرق تهران عنوان و اعلام کرد: به همین منظور در تلاشیم تا با جایگزین کردن معادن غرب در شرق تهران، فضا را به سمتی ببریم که کارخانجات شرق پاسخگوی نیاز تهران باشد، زیرا تعطیلی یک‌باره این کارخانجات نه تنها اشتغال را دچار اختلال خواهد کرد بلکه به صنعت ساختمان نیز ضربه زده و باعث بالا رفتن قیمت مسکن می‌شود.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار