برگزاری جشنواره رضوی در تولیدات مذهبی سینما و تلویزیون تاثیرات مفید و ارزشمندی را به دنبال خواهد داشت.

جمال شورجه کارگردان سینما و تلویزیون در خصوص جشنواره فیلم رضوی به خبرنگار حوزه تلویزیون باشگاه خبرنگاران، گفت: هر جشنواره که در مورد مباحث دینی برگزار شود به طور حتم تاثیرات مفید و ارزشمندی را به دنبال خواهد داشت. فیلمسازان و عوامل کار نیاز به تشویق داوران جشنواره دارند تا بر اساس آن کارهای متفاوت تری را تولید کنند.

وی ادامه داد: جشنواره رضوی هم به طور حتم می تواند بستری را در این زمینه مهیا کند تا مورد توجه قرار گیرد.

شورجه در خصوص بازی بازیگران تصریح کرد: درصدی از بازی با بازیگران به فیلمنامه کار مرتبط می شود و هر چقدر نوشته و نقش قابل درک و باور باشد به طور حتم بازیگر می تواند به خوبی ایفاگر نقش باشد، البته فراموش نکنیم که اعتقادات بازیگران و تحقیقاتشان در خصوص نقش بسزایی در روند بازی آنها خواهد داشت.

وی اظهار داشت: از بازیگران زیادی شنیدم که بر حسب نقشی که بازی کردند، تحولی در زندگیشان رخ داده که به طور کل طرز فکر و مسیر زندگیشان تغییر کرده است.

وی ادامه داد: مباحث دینی را باید داخل ارتباطات روز و جامعه تعریف کنیم تا قابل لمس و باور برای مخاطب شود.

کارگردان فیلم سینمایی "33 روز " گفت: در حال حاضر مقدمات پیش تولید فیلم سینمایی با نام "سوادیکا" را آغاز کردم که موضوع فیلم در خصوص زندگی نامه " شیخ احمد قمی " مبلغ مذهب تشیع در جنوب شرقی آسیا است.

وی در خصوص نام این فیلم سینمایی گفت: "سوادیکا" به معنی "سلام" است که بعد از ماه مبارک رمضان پیش تولید کار را آغاز خواهیم کرد.

شورجه در خصوص نمایش این فیلم در جشنواره بین المللی فیلم فجر بیان کرد: این فیلم به جشنواره فیلم فجر نمی رسد ولی در جشنواره های خارجی به خصوص جنوب شرقی آسیا اکران خواهد شد.

وی در خصوص کارگردانی زندگی نام حضرت " خدیجه" (س) خاطرنشان کرد: در حال حاضر تیم نویسندگی در مرحله طرح این اثر هستند و تا زمانی که نگارش آن به پایان نرسد کارگردانی کار قطعی نخواهد شد./ي2
برچسب ها: جشنواره ، رضوی ، شورجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار