میادین نفتی سروستان و سعادت آباد فارس در آخرین گام تولیدی شدن به سر می بر ند .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی با اشاره به پیشرفت بالای توسعه میدان های سروستان و سعادت آباد گفت: این دو میدان ظرف یک ماه گذشته بالغ بر چهار درصد پیشرفت داشته اند و بسیاری از اقدامات لازم برای جریان دادن نفت آن ها در خطوط و انتقال آن به پالایشگاه شیراز انجام شده است.

فکور در بازدید از این میادین در فارس ، ساخت خطوط فیبرنوری و سیستم های هشداردهنده نشت نفت را یکی از این اقدامات اعلام کرد و افزود: با نصب این سیستم ها شاید بتوان گفت برای اولین بار در کشور یک سیستم ایمنی بسیار بالا در کنار خطوط انتقال نفت قرار داده می شود که قابلیت شناسایی نشت نفت را هم در تاسیسات پالایشگاهی و هم در تاسیسات بالادست دارد.

وی ادامه داد: کارگزاری شیرهای ایمنی بین راهی و ساخت بالغ بر 90 کیلومتر از خطوط انتقال این میادین از 102 کیلومتر برنامه ریزی شده نیز از دیگر اقدامات انجام شده برای راه اندازی بخش توسعه ای این میدان ها بوده است.

به گفته وی راه اندازی کمپرسور های هوا، ساخت کوره های بلند که برای اولین بار در ایران توسط متخصصان داخلی انجام می شود، نصب سیستم گوگرد گیرنده و ابزار دقیق نیز از دیگر برنامه های نفت مرکزی برای آغاز تولید از این میادین است.
برچسب ها: میدان ، نفتی ، سروستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.