دبير کل کانون فارغ التحصيلان شبه قاره هند گفت: حضور حداکثري مردم در انتخابات اخیر مجلس فرصت دیگری برای انقلاب اسلامی و تهدیدی برای دشمنان بود.

 به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبر نگاران، منوچهر متکی دبير کل کانون فارغ التحصيلان شبه قاره هند در ضیافت افطاری اين تشکل در شامگاه شنبه در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: دشمن‌شناسی و افشای دشمن و بسیج امکانات برای مضمحل کردن دشمن تکلیف مهم مردان راه خدا است و استفاده از  سیره ائمه اطهار (ع)‌ برای تحقق این امر ضروري است.

متکي با اشاره به صلح امام حسن(ع) وقيام امام حسين (ع)ونقش اين دوبزرگوار در رسوا کردن دشمن، افزود: از نحوه افشاگری امام حسن(ع) درباره دشمن و رسوا کردن دشمن به دلیل عدم پایبندی به توافقات و قراردادها چنین فهم می‌شود که امام حسن(ع) و امام حسین (ع) در قیام و عبود خود در قبال دشمن جهت‌گیری درستی داشتند.

دبیرکل کانون اسلامی فارغ‌التحصیلان شبه قاره هند که در انتخابات سال گذشته شورای مرکزی این تشکل اصولگرا دبیرکلی آن را پذیرفت از بازنگری در فعالیت‌های کانون خبر داد.

متکی با اشاره به فعال تر شدن کانون  افزود: در چند جلسه شورای مرکزی سازوکارهای فعالتر شده در حوزه‌های مختلف پیشنهاداتی درباره گسترش ارتباطات با دفاتر استانی و تلاش براي تشکيل شعب در استانها وتغيير نام کانون به کانون اسلامي دانش اموختگان حوزه آسيا ارائه شده است.

وی ادامه داد: پیشنهاد دیگر این بود که هویت مستقل تشکل‌هایی که در حوزه آسیا تحت عناوین اتحادیه یا کانون فارغ‌التحصیلان یا دانش‌آموختگان تشکیل شده حفظ شود اما برای مجموعه فارغ‌التحصیلان و دانش‌آموختگان قاره آسیا تشکلی تحت عنوان اتحادیه یا جبهه ایجاد شود.

دبیرکل کانون اسلامی با بيان اينکه  فارغ‌التحصیلان خارج کشور همواره سعی کردند حافظ و پاسدار ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی باشند ادامه داد:در گذشته دانشجویان مسلمان در خارج کشور به دلیل همراهی حکومت‌ها با رژیم ستم‌شاهی در غربت فعالیت داشتند و بعد از انقلاب هم قدرت‌های خودکامه که با نظام اسلامی دشمنی داشتند باز هم سبب شدند دانشجویان مسلمان در غربت از انقلاب و جمهوری اسلامی حمایت کنند.

متکی با اشاره به ويژگي هاي دانش اموختگان در دانشگاه هاي آسيايي ياد اور شد: از ویژگی‌های فارغ‌التحصیلان در حوزه آسیا این بوده  که هرگز خود را طلبکار از انقلاب تلقی نکردند بلکه همواره خود را بدهکار ارزش‌ها و مدیون انقلاب اسلامی می‌دانستند.

دبیرکل کانون اسلامی فارغ‌التحصیلان شبه قاره هند با بیان اینکه دانش‌آموختگان مسلمان حوزه آسیا با توسل و اتصال به عروة‌الوثقی راه را گم نکردند، اظهار داشت: کسانی در طی طریق چراغ راهنما دارند اما هرچه می‌روند در تاریکی و بیراهه می‌روند و کسانی هم چراغ دارند و راه را درست می‌دانند اما برنامه ندارند که هر دو به مقصد نمی‌رسند.

متکی  در بخش ديگري از سخنان خو با اشاره به فرصت‌ها و تهدیدها گفت: انقلاب اسلامی فرصتی برای ملت ایران و جهان اسلام و جامعه بشری است و انقلاب اسلامي بسیاری از مفروضات قطعی گرفته شده نظام جابر حاکم بر مناسبات بین‌المللی را در هم شکست.

وزیر سابق امور خارجه گفت: در 33 سال گذشته بخش اعظم چالش‌هایی که نظام استکباری با آن مواجه شده ناشی از سهم انقلاب اسلامی در تحولات جهانی بود؛ اگرچه افزایش آگاهی‌ها و توسعه فناوری ارتباطات نیز در این عرصه اثرگذار بوده است.

متکی ياد اور شد : امروز دیگر شرایط گذشته که عده‌ای پشت درهای بسته و بدون پاسخگویی به ملت‌ها تصمیم می‌گرفتند و دستورات خود را دیکته می‌کردند پایان یافته است.

وی تصريح کرد: سفر مکرر وزیر خارجه آمریکا به یک کشور کوچک نشان می‌دهد که دیگر اینگونه نیست که آنها بنشینند و به برای ملت‌ها دستورالعمل بنویسند همه به خط شوند و اوامر آنها را اجرا کنند و این هم یک فرصت است.

دبیرکل کانون اسلامی فارغ‌التحصیلان شبه قاره هند، افزود: شناخت فرصت‌ها و برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از آنها و شناخت تهدیدات و مقابله با آنها را از ضروری‌ترین کارهای مسئولان دانست.

وزير امورخارجه سابق کشورمان با بيان اينکه فضایی که بعد از افزایش آگاهی مردم و جوانان در سایه انقلاب اسلامی ایجاد شد یک فرصت است ،ادامه داد:اکنون استقلال اکسیر بزرگي است که در مناسبات اجتماعی و سرنوشت ملت‌ها نقش کلیدی را ایفا می‌کند و ملتی که مستقل نیست و روحیه استقلال‌خواهی ندارد نمی‌تواند خود را از مرداب بیرون بکشد.

متکي وابستگی در حوزه‌های مختلف را تهدیدی بزرگ برای ملت‌ها دانست و گفت: امروز پس از 33 سال پیام‌های انقلاب اسلامی و شعارها و آرمان‌های امام راحل (ره) راه خود را در مهم‌ترین منطقه دنیا یعنی خاورمیانه و شمال آفریقا باز کرده است.

وی افزود: کسانی که این موزائیک را در منطقه فتح کرده بودند و حکومت‌ها را چیده بودند و چیدمان حکومت‌ها در منطقه مبتنی بر اراده آنها بود شکست خوردند.

وی اضافه کرد: امروز حرکت بیداری اسلامی به یک نهضت و حرکت عمومی و قیام تبدیل شده و ملت ما از غربت و تنهایی در روزگاری که یک تنه میدان‌دار مقاومت بود بیرون آمده است.

دبير کانون فارغ التحصيلان شبه قاره هند تصریح کرد: امروز شخصیت‌های استکبار متمرکز بر مواجهه و مقابله با ایران اسلامی نیست و این هم برای انقلاب اسلامی یک فرصت است.

وي تصريح کرد: اینکه غربی‌ها در نخستین روزهای بیداری اسلامی مواضع متضاد داشتند نشانگر آن بود که نمی‌توانند تحولات را به درستی تحلیل کنند و برای آنها هم که بیراهه رفتند و گفتند که این حرکت‌ها در پازل آمریکایی‌ها بوده نیز درست نبود.

وزیر سابق امور خارجه با بیان اینکه هر فرصت در درون خود تهدیداتی هم دارد اظهار داشت:‌حرکت به سوی خودکفایی علمی و تأکید بر احقاق حق ملت ایران در عرصه‌های بین‌المللی یک بالندگی و فرصت برای انقلاب اسلامی است.

متکی با بیان اینکه برخوردهای دشمن بی‌منطق همچون اعمال تحریم‌ها می‌تواند یک تهدید باشد، تصریح کرد: هنر مردان بزرگ این است که از دل تهدیدات فرصت‌زایی کنند و کشورداری هوشمندانه محاسبه و تحلیل درست مسائل است.

دبیرکل کانون اسلامی فارغ‌التحصیلان شبه قاره هند با اشاره به تحريم ها گفت: مقام معظم رهبری از سالها قبل فرمول اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند که معنای آن جوشش از درون با تکیه بر ظرفیت‌های خودی است که به دشمن نشان دهیم تا آخر ایستاده‌ایم.

دبیرکل کانون اسلامی فارغ‌التحصیلان شبه قاره هند ادامه داد: دشمن تمام تلاش خود را به کار برد که میزان مشارکت مردم در انتخابات کاهش یابد و اگر سطح مشارکت کمتر از 30 درصد بود می‌خواستند با شعار عدم مشروعیت نظام ولوله در دنیا راه اندازند اما انفاس قدسی امام و نفس ولی امر مسلمین و دل‌های دریایی ملت ایران معرکه پرشور دیگری آفرید.

وی حضور حداکثري مردم در انتخابات اخیر مجلس را ستود و آن را فرصت دیگری برای انقلاب اسلامی و تهدیدی برای دشمنان دانست وياد آور  شد: مردم آرام آرام برای آفریدن حماسه‌ دیگری در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم آماده می‌شوند.

انتهاي خبر/

برچسب ها: متکی ، کانون ، شبه قاره هند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار