معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان از افزایش 32 درصدی تخلیه و بارگیری کالای کانتینری در بندر امام خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ،علی‌رضا خجسته امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری تا کنون تخلیه و بارگیری انواع کالای کانتینری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: تخلیه و بارگیری کالای کانتینری طی چهار ماهه نخست امسال در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) به مرز 50 هزار و 515 تیو (teu) رسید.

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت تخلیه و بارگیری کالای کانتینری در مجتمع بندری امام خمینی(ره)، در چهار ماهه نخست امسال جابجایی این نوع کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته از 32 درصد رشد برخوردار بود.

خجسته، میزان تخلیه و بارگیری انواع کالاهای کانتینری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) را در چهار ماهه نخست سال جاری بیش از 282 هزار تن اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به سال پیش افزایش چشمگیری داشته است.

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان در ادامه تصریح کرد: از این میزان تخلیه و بارگیری عمده کالاهای صادراتی محصولات پتروشیمی بوده و جذب کالاهای جدیدی نظیر کالاهای یخچالی و مواد پروتئینی نقش به سزایی در افزایش واردات کانتینری از طریق بندر امام داشته است.

وی افزود: سهم تخلیه در عملیات کانتینری این بندر طی سال جاری 55 درصد بوده که رشدی 61 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است./س
برچسب ها: رشد ، بارگیری ، بندر امام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.