رییس سازمان امور اقتصادی و دارایی كهگیلویه وبویراحمد از واگذاری سهام شركت های دولتی این استان به بخش خصوصی در آینده ای نزدیك خبر داد.

'ابراهیم كشاورز' روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: شركت توزیع نیروی برق ، شركت های آب و فاضلاب شهری و روستایی، شركت شهرك های صنعتی و شركت قند یاسوج از جمله شركت های دولتی هستند كه در اسرع وقت به بخش خصوصی واگذار خواهند شد.
وی بیان كرد: با توجه به پیوست 1 و 2 قانون بودجه سال 91، مقدمات واگذاری سهام این شركت ها در آینده ای نزدیك فراهم خواهد شد.
كشاورز اظهار داشت: درراستای اجرای ماده 3 قانون اجرای سیاست های كلی اصل 44 قانون اساسی و نیز جزء 2 بند 24 قانون بودجه سال 91، دولت موظف شده تمامی سهام ،حقوق مالكانه و حق بهره برداری ، مدیریت بنگاه ها، معادن متعلق به دولت، سازمان ها و شركتهای دولتی را تا پایان سال 91 به بخش های غیر دولتی واگذار كند.
كشاورز اظهار داشت: این شركت ها موظف هستند تا وجوه حاصله را به حساب درآمدهای عمومی خزانه داری كل واریز كنند.
وی تاكید كرد: عدم اقدام از سوی هر یك از این شركت ها در حكم تصرف در اموال عمومی قلمداد خواهد شد.
كشاورز افزود: در همین راستا و با هماهنگی هایی كه بین سازمان خصوصی سازی و دستگاه های ستادی در مركز صورت خواهد گرفت نسبت به واگذاری سهام شركتهای دولتی اقدام می شود.
رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی كهگیلویه وبویراحمد افزود: یكی از اهداف اصلی اجرای سیاست های كلی اصل 44 قانون اساسی این است كه بخش خصوصی به شكل واقعی وارد صحنه شده و بتواند معایب بخش دولتی را برطرف كند.
وی با بیان اینكه تجربه نشان داده كه با توجه به ازدیاد منابع در بخش دولتی امكان رقابت در این بخش به مراتب كمتر از بخش غیر دولتی و خصوصی است اظهار داشت: به همان میزان نیز كارایی و شرایط درآمد زایی و سرمایه گذاری نیز در بخش دولتی كاهش چشمگیرتری خواهد یافت.
رییس سازمان امور اقتصادی و دارایی كهگیلویه وبویراحمد افزود: تا قبل از دولت نهم و دهم واگذاری شركتها و بنگاه های دولتی به بخش خصوصی بصورت واقعی صورت نمی پذیرفت ولی در راستای اجرای سیاست های كلی اصل 44 قانون اساسی ، دولت مصمم شده تا این كار را به نحو مطلوب و در كمترین زمان ممكن اجرا كند.
كشاورز با اشاره به استفاده مطلوب از تجربیات سایر استان ها اظهار امیداواری كرد تا بستر و زمینه لازم برای واگذاری شركت های دولتی در استان به بخش خصوصی هر چه سریعتر فراهم شود./س
برچسب ها: شهام ، خصوصی ، شرکت ، دولتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.