سونی Xperia P مانند سایر گوشی های سری NXT به آندروید 2.3.7 (Gingerbread) مجهز است که طی چند ماه آینده به ICS ارتقا می یابد.

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران ، Xperia P یکی از پیشرفته ترین گوشی های رده متوسط است که تکنولوژی موجود در صفحه نمایش علاوه بر افزایش میزان روشنایی آن ، مصرف شارژ باتری را نیز کاهش می دهد.
پورت های MicroUSB و MicroHDMI در طرف چپ گوشی قرار دارند که هر دوی آنها بدون پوشش محافظ است.
 در استفاده از این پورت ها برای شارژ کردن گوشی باید یک کابل USB و برای وصل کردن به تلویزیون باید یک کابل HDMI بکار ببرید.
سوکت صوتی 3.5 میلیمتری در بالای گوشی قرار دارد و فقط محل بند گوشی در پایین Xperia P مشاهده می شود.
قاب پشت سونی Xperia P تماما آلومینیومی است و در رنگ های نقره ای ، مشکی یا قرمز موجود است.
سونی Xperia P دارای یک صفحه نمایش 4 اینچ TFT با ضوح 540 در 960)qHD پیکسل) است که برای ارتقای پردازش تصویر از موتور Mobile BRAVIA پشتیبانی می کند.
این صفحه نمایش از تکنولوژی White Magic نیز پشتیبانی می کند که به موجب آن هر پیکسل شامل زیرپیکسل های قرمز ، سبز و آبی و یک زیرپیکسل سفید خالص است و بدین ترتیب میزان روشنایی صفحه نمایش تا حد قابل ملاحظه ای افزایش می یابد.
سونی Xperia P مانند سایر گوشی های سری NXT به آندروید 2.3.7 (Gingerbread) مجهز است که طی چند ماه آینده به ICS ارتقا می یابد.
Xperia P دارای یک دفترچه تلفن مناسب با طراحی جالب است که قادر به ذخیره اطلاعات گسترده در رابطه با تمامی مخاطبین است.
 اطلاعات هر مخاطب در منویی با ساختار Tab وجود دارد که دارای اطلاعات تماس ، تماس های اخیر و اطلاعات سرویس های شبکه اجتماعی است.
Xperia P آنتن دهی خوبی دارد و کیفیت خروجی صدای گوشی رضایت بخش است.
 از میکروفن ثانویه داخلی برای برطرف کردن نویز فعال استفاده می شود بنابراین در محیط های شلوغ نیز تماس ها واضح و بلند است.
طبق پیش فرض یک صفحه کلید کامل QWERTY روی صفحه نمایش برای وارد کردن متن وجود دارد.
 تایپ کردن روی صفحه کلید عمودی نیز راحت نیست و با چرخاندن گوشی به حالت افقی ، صفحه کلید بیش از نیمی از صفحه نمایش را در بر می گیرد و دکمه های بزرگی را در اختیار کاربر قرار می دهد که فشار دادن آنها آسان است.
نرم افزار پخش موسیقی در Xperia P طراحی جدیدی دارد و این برنامه دارای منویی مانند Cover Flow است و برای مرور در تراک ها می توانید انگشت خود را روی صفحه بطرف چپ و راست کشید که با یک جلوه ویژه حرکتی سه بعدی تکمیل می شود.
Xperia P نرم افزار اختصاصی پخش ویدئو ندارد و نرم افزار پخش ویدئو در این گوشی از ویدئوهای DivX ، XviD و MKV و همچنین 3GP و MP4 پشتیبانی می کند.
این گوشی به یک رادیو FM نیز مجهز است که منوی ساده و مناسبی دارد و بطور اتوماتیک محدوده کاربر را برای ایستگاههای موجود جستجو می کند و برای جستجوی آسانتر ایستگاه بعدی ، علامت هایی را روی عقربک فرکانس قرار می دهد.
سونی Xperia P دارای یک دوربین 8 مگاپیکسل با فلاش LED است که حداکثر وضوح آن 3264 در 2448 پیکسل است و دارای حالت پانوراما و سه بعدی است.
 کنترل های دوربین در Xperia P روی دو نوار ابزار در دو طرف نمایاب وجود دارند.
چهار میانبر به تنظیمات مختلف در طرف چپ وجود دارد درحالی که سوئیچ عکاسی، فیلمبرداری ، دیافراگم مجازی و یک نمونه کوچک از آخرین عکس گرفته شده در طرف راست قرار گرفته است.
Xperia P از گالری Droid استفاده می کند که در این نسخه از آندروید (Gingerbread) تغییر زیادی نداشته است.
این گوشی دارای یک پورت MicroHDMI است و به راحتی می تواند ویدئوهای Full HD را پخش کند.
راه انداز اختصاصی تلویزیون نیز وجود دارد که به راحتی روی یک صفحه بزرگ قابل استفاده است و می توان از کنترل راه دور تلویزیون برای کار با آن استفاده کرد.
سونی Xperia P دارای یک سری گزینه های سازمانگر و از جمله مرورگر مستندات است.
 نرم افزار Office Suite از مشاهده فایل های مستندات Word ، Excel ، Powerpoint و PDF پشتیبانی می کند که شامل نسخه های Office 2007 نیز می شود.
Xperia P دارای یک گیرنده GPS است که در صورت غیر فعال بودن A-GPS طی یک دقیقه به قفل ماهواره می رسد.
منبع خبر : موبنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار