یک پایگاه خبری در گزارشی نوشت: ایران با تاکتیک‌های ویژه از دستاورد هسته‌ای خود محافظت خواهد کرد.

به گزارش گروه بين الملل باشگاه خبرنگاران؛ پایگاه خبری "آسیاتایمز" در گزارشی به قلم " کریس کوک" مدیر سابق موسسه "بورس بین المللی نفت" نوشت: "اوباما" خود را در مخصمه ایران گرفتار کرده و نمی‌تواند تا ماه نوامبر و انتخابات بعدی ریاست جمهوری این کشور هیچ گونه تصمیم مناسبي اتخاذ کند.

بنابر این گزارش, "اوباما" و کنگره فقط با تحریم‌هایی که اثر خاصی بر ایران نداشته است در واقع خود را قتل عام سیاسی می‌کنند.

عملکرد کنونی دولت آمریکا باعث می‌شود که رییس جمهور بعدی نیز در این مسئله عاجز گردد و البته اگر این رییس جمهور "رامنی" باشد که وی با ادعاهای خود در جمع اسرائیلی‌ها و لابی اسرائيلي داخل آمریکا بیش از پیش به حاشیه خواهد رفت.

"آسیاتایمز" می‌نویسد: احتمالا ایران در مذاکرات آتی به نگرانی‌های روسیه وچین پاسخ داده و در عین حال مذاکره کنندگان اتحادیه اروپا را در موضع بسیار سختی قرار خواهد داد.

پایگاه خبری یاد شده در خاتمه عنوان می‌كند: حال سئوال اساسی اینجاست که آیا اتحادیه اروپا خود را آماده پیوستن به چارچوب سیاسی و اقتصادی برپایه تجارت و انرژی با توجه به منافع خودش خواهد کرد یا این که خود را به نظام ناکارامد شکست خورده اقتصادی امریکا یعنی دلار که کسری بودجه گسترده‌ای را برای اکثر مناطق ببار آورده است خواهد چسباند؟

زمان در حال گذشتن است و باید منتظر اقدام بعدی ایران در پکن، مکان احتمالی مذاکرات بعدی، و نحوه حفظ گل سرسبد ایران, یعنی انرژی هسته‌ای بود.

برچسب ها: ایران ، آمریکا ، اوباما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار